Roda’46 JO13-3 tegen SVF JO13-01

12 May 2018 | JO13-1, Pupillen

Op zaterdagochtend 12 mei verzamelde we om 07.30 uur voor de uitwedstrijd tegen Roda’46. We moesten er vroeg zijn want er werd al om 08.45 uur afgetrapt op het mooie sportcomplex in Leusden.

SVF begint goed aan de wedstrijd en krijgt binnen het kwartier vier kansen, maar ze gaan er niet in. Dan krijgt Roda’46 in de 18e minuut een hoekschop en wordt het onverwacht 1-0 Over en weer krijgen beide teams diverse hoekschoppen maar hieruit wordt niet gescoord. Vlak voor rust krijgen beide teams nog een grote kans maar ook deze gaat er niet in zodat de ruststand 1-0 is.

Er is nog niks aan de hand, maar dan moet SVF wel meer aan het voetballen toekomen in de tweede helft. Direct in de tweede helft komen we goed weg als door ons in het strafschopgebied hands wordt gemaakt, scheidsrechter laat doorspelen. Roda’46 voelt dat ze van ons kunnen winnen en verhoogd de druk op ons wat tot gevolg heeft dat er diverse kansen volgen van Roda’46. Na een goede actie maakt de spits van Roda ’46 in de 16e minuut de 2-0, er valt weinig op af te dingen. Wij proberen nog met een extra spits een doelpunt te forceren, maar we komen niet veel verder dan een afstandsschot. 1 minuut voor tijd scoort Roda ’46 ook nog de 3-0.

Groetjes,

Jasper van Heerde