Roda ’46 VR1 – SVF VR1

10 Apr 2018 | SVF VR1

Het is een mooie zondagmiddag en de uitwedstrijd tegen Roda ’46 staat op het programma. We hebben nog wat goed te maken want de thuiswedstrijd tegen Roda is in 3-3 geëindigd. Daarbij staat Roda ook op de 7e plaats en wij -wel met drie wedstrijden meer gespeeld- op de 5e plaats. Kortom, dit moet voor ons een mooie wedstrijd worden!

Met 12 man sterk vertrekken we naar Leusden. Nikki heeft een aantal mooie plaatjes geschoten en ook Suus was er bij voor support. Na de warming up en de peptalk van Roy en Tim start de wedstrijd.

SVF begint niet al te sterk maar Roda maakt hier geen gebruik van. Onze achterhoede bestaande uit Sanne, Simone, Maaike en Lola stond sterk. Na ongeveer een kwartiertje gespeeld schiet Danique de bal voor het doel en Renske mist helaas deze kans, koppies omhoog want de volgende moet zitten! Even later volgt een tactische wissel, Mariska komt in de plaats van Femke die de boel wat beter bij elkaar brengt.

Wat overtredingen heen en weer deed de sfeer geen goed, de wedstrijd wordt grimmiger… De scheids kon de feedback van Tim niet zo goed waarderen en verzocht hem dan ook achter het hek plaats te nemen.

De tweede helft belooft helaas niet veel goeds. Het wordt fysiek harder en daar was onder andere Annick de dupe van. Ontkennen heeft geen zin want het staat op beeld!
Er zijn kansen voor beide ploegen maar het blijft 0-0. Daarbij zijn er (naar mijn mening) een aantal vrije trappen en corners niet gegeven door de scheids. Na aardig wat frustraties schiet Debbie dan de bal in het doel. Welverdiend vonden wij, maar daar wil de grensrechter van Roda letterlijk een (vlaggen)stokje voor steken. Een 100% goal wordt afgekeurd.

Na aardig wat “blessuretijd” fluit de scheids af. Hij eist een hoofdrol op in onze wedstrijd doordat hij het nodig vindt om nog wat kaarten te trekken.

Ik wil alleen nog kwijt dat we uitkijken naar de volgende wedstrijd tegen ’t Goy. Daar maken we een mooie pot van! Zet hem in de agenda => zondag 22 april

Femke de Gier