PVC JO11-1 tegen SVF JO11-1

11 Mar 2018 | JO11-1, Pupillen

Zaterdag 10 maart, we moeten om half acht verzamelen bij svf, gelukkig is het al licht buiten en is het droog, we gaan naar Utrecht waar pvc op ons wacht, de club waar de grote spits Marco van Basten in zijn jeugd gespeeld heeft. We zijn niet met ons beste team want Stijn R is ziek in Cothen achtergebleven en ook Koen is zwakjes en niet fit, maar we gaan ervoor.

De wedstrijd start direct met veel actie over en weer, tot nu toe zijn we aan elkaar gewaagd, dan is er dreiging bij het doel van svf maar het schot gaat over, even daarna vrije trap voor pvc, goede redding van Stijn maar helaas toch 0-1. Koen heeft het geprobeerd maar moet toch het veld verlaten, we gaan door zonder wissels.

pvc is duidelijker sterker en het zijn ook grote jongens een pittige tegenstander dus, boem 0-2. de hele verdediging van svf is hard aan het werk, wat een druk zet pvc en ja daar is 0-3, pvc blijft op onze helft een dubbele redding van Stijn maar helaas niet veel later 0-4, kom op boys omhoog met die hoofden en doorgaan dit is dus 1e klas voetballen.

de tweede helft, het blijft moeilijk er gaat wat gemopperd worden over en weer en dat mag ook wel in zo’n lastige pot, maar denk erom het is een teamsport dus volle bak vooruit, een kans voor svf Mika schiet op Lucha maar jammer mis, Lucha krijgt nog een voet van de tegenstander op zijn hand, per ongeluk dat wel maar oei dat doet zeer vlug een spons erop en weer verder, oh nee 0-5 wat een goeie tegenstander is dit.

Ik let even niet op en 0-6, nou nou, het is gewoon schrikken als wij voor het doel komen van pvc, er komt wat druk van Toon maar pvc is op alle fronten een sterk team, Toon sprint er paar voorbij maar pvc is snel, jammer mis kan gebeuren.

Ik moet beter opletten want het is nu al 0-7 ik hoop ook dat het daar bij gaat blijven, dan een corner voor svf Mika neemt hem maar helaas, wel een mooi schot van Lucha maar de keeper houdt hem tegen, dan nog een keer een uitbraak van Mika maar pvc is snel , Merijn Daniel en Bram hebben het erg druk om die vlugge spelers zo min mogelijk ruimte te geven, de eindstand is en blijft 0-7 dat is meer dan genoeg.

Dit is dus voetballen in de 1e klas, maar wat een aardige en sportieve tegenstander is pvc, ook de mensen langs de lijn en de scheidsrechter waren heel vriendelijk.

Groeten van Mariƫlle

Schrijf je in voor de nieuwsbrief