Pupil van de week

05 Nov 2018 | Laatste Nieuws, Pupil van de week

Op zaterdag 3 november was Menno Sax pupil van de week. Op deze dag speelde SVF heren 1 thuis tegen Voorwaarts uit Utrecht. In eerste instantie vond Menno het allemaal wel spannend om in de belangstelling te staan, maar hij heeft ervan genoten.

Vooraf zaten wij bij de teambespreking, waarbij de opstelling en de tactiek werd doorgenomen door de trainer Edwin. Omdat ikzelf in Cothen ben opgegroeid vond ik het leuk om in deze kamer de historie van de voetbalvereniging te zien, aan de hand van foto’s, vlaggetjes, bekers, enz.

Tijdens de warming up mocht Menno op het doel schieten met keeper Timo in het doel. Verder speelde hij de bal rond samen met Jorrit en Mick. Voor aanvang van de wedstrijd mocht hij het “eerste doelpunt” voor SVF scoren, met een fraai schot in de rechter onderhoek.

Onze spelers hebben keihard gewerkt, wat zich helaas niet heeft vertaald in een overwinning (2-3). Ondanks het feit dat Voorwaarts koploper is in de groep en tegen Cothen aan de winnende hand was speelden zij niet altijd sportief. Wat hen twee rode kaarten opleverde. Pluim voor de scheidsrechter die het allemaal in goede banen heeft weten te leiden.

Na afloop van de wedstrijd mocht Menno, samen met zijn tweelingbroer Karel, een bakje met patat eten boven in de bestuurderskamer. Menno heeft als pupil van de week een pupil van de week SVF shirt en de wedstrijdbal die door het SVF heren 1 team is gesigneerd gekregen.

Niemand minder dan Menno’s opa bleek het winnende lot die dag in handen te hebben! Hij kreeg van de voorzitter Erwin een mandje met versnaperingen overhandigd.

SVF bedankt! Menno heeft meermaals gezegd dat hij het een super leuke dag vond.

Claudia Sax