Pupil van de week: Milan van Rossum

10 Feb 2020 | Pupil van de week

Wat was het een fantastische dag!

Eerst kreeg Milan de uitnodiging om pupil van de week te zijn. Of Milan dat leuk zou vinden. Nou en of dat hij het leuk vond! Het kon niet snel genoeg zaterdag zijn.

Vol spanning wachten tot het dan eindelijk 13.30u was. We werden hartelijk ontvangen door Yvette. Kregen lekker wat te drinken en Yvette ging vertellen hoe de dag zou gaan verlopen. Nu al een feest, want milan mocht zelf weten wat hij wilde drinken. En vervolgens een echt eigen pupil van de week shirt. Helemaal leuk en super trots! Daarna was het tijd om met op samen de kleedkamer in te gaan van de grote voetbal jongens. Wat keek hij zijn ogen uit. En natuurlijk lekkere boem boem muziek. Daarna was het warmlopen op het veld en balletjes trappen en koppen. Het plezier straalt van Milan zijn gezicht. En wat is iedereen toch ontzettend lief.

Weer even terug de kleedkamer in en dan opstellen om het veld op te gaan om de wedstrijd te gaan spelen. Milan mocht bij de scheidsrechter lopen en de wedstrijdbal vasthouden. Nu word het spannend,  Milan mag de wedstrijd beginnen. En hij neemt de bal mee, om de spelers heen, hij maakt nog een panda (panna) (en de speler was nog best “verbaasd” want, die keek op zn kop door zn benen heen), ontwijkt de keeper en scoort! Grandioos! Ook zo ontzettend leuk hoe iedereen hieraan meedoet.

Milan vol enthousiasme weer terug naar zijn eigen team, want hij dacht dat hij nog meer mocht voetballen. Na een aantal keer roepen dan toch in de dug out plaatsgenomen. Daar kon hij maar moeilijk stil zitten. Wilde dolgraag nog meer voetballen! Dus plaats genomen op de tribune en heerlijk de wedstrijd bekeken. In de pauze mochten we in de bestuurskamer kijken. We kregen cola en cake. Wat een feest! Ook mocht Milan een lootje trekken, spannend… En een mevrouw de gelukkige winnares gemaakt. Wat was Milan trots!

De 2de helft hebben we vanaf de bestuurskamer bekeken. Daarna weer naar beneden waar Yvette Milan stond op te wachten met nóg een verassing. Een super mooie voetbal! En hij mocht nog een keer de kleedkamer in om de handtekeningen van de spelers erop te laten zetten. Helaas is er door svf niet meer gescoord in de wedstrijd. Dus opa en Milan zeiden “nou dan is Milan de enige die gescoord heeft”. Daar heeft iedereen gelukkig hartelijk om moeten lachen. En uiteindelijk nog een potje biljart gedaan en een heerlijk broodje kroket gekregen. Milan heeft zijn ogen uitgekeken ( is zelfs met zijn bal in bed gaan slapen). Hij zou het zo nog een keer willen doen. Wat was het een fantastische dag! Een echte belevenis en heerlijk genoten. Iedereen ontzettend bedankt voor deze bijzondere dag. En Yvette in het bijzonder bedankt voor het begeleiden van deze dag.

Milan van Rossum

Foto’s van Wim staan in het album.