Pupil van de week: Koen Kolsteeg

07 Sep 2020 | Pupil van de week

Dit was super leuk. Ik was blij met de uitnodiging. Zaterdagmiddag om 13.30u had ik afgesproken met Yvette Rieff. Toen kwam ik het hok van Joop binnen en toen werd ik meteen verrast door het pupil van de week shirt. Daarna gingen we naar de kantine en gingen we samen aan tafel zitten. Ik kreeg wat te drinken en we begonnen te kletsen over hoe het die middag zou gaan. Daarna ging ik naar de kleedkamer van het eerste. Ik werd erg zenuwachtig. En ik trok mijn voetbalschoenen aan en ik werd getapet door Sander. We zaten nog even in de kleedkamer en ik raakte al snel gewend aan de spelers van het eerste elftal. En daarna gingen we het veld op om de warming-up te doen.

Iemand vroeg mij hoe ik heet en hij vroeg of ik samen met hem kon oefenen voor de wedstrijd. En toen gingen we doeltje schieten. Er werd gekeken of iedereen er was. En toen daarna gingen we met z’n allen op de foto. Het duurde iets langer voordat de wedstrijd begon. En ik was blij dat we daardoor iets langer konden oefenen voor de wedstrijd. Daarna gingen we terug naar de kleedkamers om nog even met elkaar te zitten en te kletsen. En toen daarna gingen we het veld op, ik liep met Sander. Op het veld liep ik naar de middenstip en toen gingen allebei de aanvoerders naast me staan. En toen kwam de grensrechter en daarna pas kwam de scheids. En toen vroeg de scheids aan de tegenstander zwart of wit? En hij koos voor wit. Dus hij mocht kiezen op welke helft hij wilde beginnen. Toen floot de scheidsrechter en mocht ik aftrappen en scoorde ik helaas niet. Dat vond ik jammer.

En toen ging ik naar de dug-out. Daar kreeg ik van allemaal een boks of een high-five. Daar ben ik de eerste helft geweest. In de rust ging ik naar boven bij de bestuurderskamer en bleef daar tot de wedstrijd was afgelopen. Tijdens de tweede helft kreeg ik een frietje. Na de wedstrijd kreeg ik een bal met pupil van de week erop en daarmee mocht ik alle namen en rugnummers erop laten zetten van de spelers. Toen ging ik naar huis en ging op de stoel zitten en werd verdrietig omdat ik het liefst nog een keer wil. Ik heb een erg leuke dag gehad!

Groetjes, Koen

Schrijf je in voor de nieuwsbrief