Pupil van de week: Karel Sax

21 Feb 2019 | Pupil van de week

Op zaterdag 16 februari 2019 was Karel Sax pupil van de week. Heren Zaterdag S.V.F. 1 speelde deze dag thuis tegen Uchta-1.

Zijn tweelingbroer Menno was eind vorig jaar al pupil van de week. Nu was het de eer aan Karel. Ze lijken sprekend op elkaar. Maar bij het voetballen kun je ze goed uit elkaar houden. Menno is een linkspoot is en Karel een rechtspoot. Wat deze dag extra bijzonder maakte was dat zij ook nog jarig waren. Ze werden 9 jaar.

Karel hoefde met zijn team (SVF JO9-2) niet te spelen deze dag. Hij genoot daarom ook zichtbaar toen hij toch het veld op mocht en de bal rond kon spelen met Jorrit en Stephan. Na de sneeuw en regen van de afgelopen weken was het extra genieten van het zonnetje dat de hele dag scheen.

Dat was ook de boodschap die de trainer Edwin vooraf aan de wedstrijd meegaf aan de spelers van SVF-1: “Het is mooi zonnig weer, geniet ervan en lekker voetballen.”
Zo geschiedde. De spelers van Cothen konden zich vrij lopen en wisten elkaar goed te vinden in het veld. De aanvallen werden mooi opgebouwd en afgemaakt. De eindscore was dan ook 8-0. De tegenstanders werden er in de 2e helft wel een beetje moedeloos van, maar het werd geen harde wedstrijd.

Een van de laatste doelpunten was een fraaie penalty. Deze wedstrijd begon ook met een mooie penalty van de pupil van de week. Net als zijn broer Menno heeft Karel ook erg genoten van deze dag. Bedankt!

Claudia Sax