Pupil van de week: Bram Rijpers

19 Oct 2017 | Nieuws, Pupil van de week

Pupil van de week

De thuisderby tegen DEV1 op het programma, zomerse temperaturen in het vooruitzicht, of hij pupil van de week wilde zijn? Hij had er vooraf enig beeld bij maar met het mee oplopen bij de eerste zaterdagwedstrijd van SVF 1 ooit nog vers in het geheugen……..natuurlijk wilde hij dat, en wat een topmiddag heeft Bram gehad.

Nu was papa in zijn jonge jaren ook wel eens pupil van de week geweest, maar toen hield het na een snelle aftrap en een zakje snoep en glas cola toch echt wel op. Hoe anders was dat zaterdag.

Allereerst zijn eigen SVF t-shirt met “pupil van de week”, toen hij hoorde dat hij het mocht houden kon de dag al niet meer stuk, dat koppie onbetaalbaar.

Die smile is pas zondagavond van zijn gezicht afgegaan toen hij naar bed ging en het shirt is uiteraard heilig verklaard. Vervolgens met de selectie naar de bestuurskamer voor de wedstrijdbespreking (de looplijnen gingen nog een beetje aan hem voorbij) en daarna richting warming op. Beetje pingelen met de reserve spelers (meteen de schaar geleerd) en een paar keer afronden op Kevin, aan de hand van de scheids met de wedstrijdbal en de teams het veld op en klaar voor de aftrap en…..in ieder geval 1 SVF speler die deze middag scoorde tegen DEV (met dank aan een sportieve keeper).

In de rust weer snel naar de bestuurskamer want de loterij verdient natuurlijk ook een winnaar, dus met 1 hand het winnende lot grabbelen en met de andere snel een appelsap naar binnen werken. De bestuurskamer met alle mensen maakte toch wel indruk op Bram. Maar dat viel toch ook snel weg toen de voorzitter op alternatieve manier geïntroduceerd werd. Yvette tegen Bram: “ weet jij wie dat is?”, Bram; “ ja hoor, hij is verliefd op jou”.

De tweede helft weer lekker in de dug out om een op zijn minst “levendige” tweede helft van dichtbij mee te maken, aan spektakel en voetbalemotie geen gebrek. En ondanks het teleurstellende resultaat voor SVF heeft hij er enorm van genoten. En die punten, die komen echt wel.

Voor Bram was het feest nog niet compleet, want hoppa met de bal de kleedkamer in, handtekeningen verzamelen en nu staat er op zijn kamer een mooie SVF bal te pronken met de krabbel er op van al onze selectiespelers, hoe mooi is dat, “ hier ga ik niet mee voetballen hoor papa”!

SVF en selectie, ook namens Bram super bedankt voor een gave middag met herinneringen die nog lang zullen blijven. Ruud bedankt voor al het regelwerk en de begeleiding van jou en je collega’s.