Pupil van de week Bart den Hartog

27 Feb 2018 | Pupil van de week

Pupil van de week

Vandaag speelt het eerste tegen Echteld en ik ben pupil van de week. Het beloofd een spannende wedstrijd te worden want het gaat om een plek op de ranglijst!
Het is super koud maar het zonnetje schijnt volop. En ondanks dat het gevroren heeft is het (kunstgras)veld goedgekeurd en mag er gespeeld worden.

Eerst gingen Ruud en Yvette mij vertellen wat er allemaal ging gebeuren en dat ik niet iets hoefden te doen wat ik niet wilde. Maar ik had er super veel zin in en vond alles geweldig!
We (mijn vader en ik) mochten mee naar boven voor de bespreking met de coach. Ik zat helemaal vooraan en kon het allemaal goed zien. Ik snapte het helemaal en had geen vragen, we moesten gewoon winnen!!!
Toen gingen we naar de kleedkamer, daar hing mijn shirt klaar. Wat ontzettend gaaf dat ik die mag houden, die wil ik elke dag wel aan.
Ik was toch wel een beetje zenuwachtig maar ik vond het ook heel leuk.
In de kleedkamer kreeg iedereen een massage, dat was erg grappig.
Daarna gingen we de warming-up doen en ik kon het super goed. Ook nog even rondspelen en toen terug naar de kleedkamer.

Toen het tijd was mocht ik voorop met de scheidsrechter het veld op! In het midden werden de handen geschud en daarna kon de wedstrijd beginnen.
Ik mocht dribbelen vanaf de middenstip en ging gelijk op jacht naar het eerste doelpunt, we moesten tenslotte winnen.
Ik maakte een panna door de benen van de tegenstander en kwam zo bij de goal terecht. Ik haalde uit en… schoot recht door het midden. De keeper was te laat en zo scoorde ik het eerste doelpunt!!!

Tijdens de wedstrijd zat ik in de dug-out met een deken om me heen, tussen al die grote kerels. Nou, ik had het niet koud hoor.
Het was een spannende wedstrijd, we gingen er echt voor maar ook Echteld kon er wat van.
Met de rust was er pas 1x gescoord en dat was mijn eigen doelpunt 😉 Terwijl iedereen naar binnen ging om op te warmen, ging ik met Stephan voetballen en op de goal schieten. Toen de 2e helft ging beginnen nog snel even wat drinken in de kantine en daarna vlug weer terug met m’n zakje snoep naar de dug-out.
Helaas stond het toen ineens 0-1, ik had het tegendoelpunt gemist…
Maar ik bracht geluk dus er volgde al snel een doelpunt van Remco, een snoeiharde uithaal. Iedereen super blij en wat was ik trots op mijn trainer. Daardoor voelde iedereen dat het mogelijk was en al snel volgde er nog 2 doelpunten.
Deze stand konden we vasthouden! Dus we wonnen de wedstrijd met 3-1.

Terug in de kleedkamer kreeg ik een flesje AA en een bal. Iedereen heeft zijn naam en rugnummer erop gezet en deze bal staat nu te pronken naast m’n bed.
Terug in de kantine kreeg ik een patatje en die mocht ik boven in de bestuurskamer opeten.
Het was een superleuke en bijzondere dag die ik niet snel vergeten zal.
Iedereen ontzettend bedankt, ik vind SVF een top club!

Groetjes van Bart den Hartog