Puntendeling bij streekderby SVF – ’t Goy

19 Oct 2015 | Senioren, SVF 1

SVF heeft zich in de thuiswedstrijd tegen ’t Goy duidelijk te kort gedaan.
Als er èèn ploeg recht had op de 3 overwinningspunten dan was dat zeker SVF.
Over de gehele wedstrijd genomen waren ze de betere ploeg, alleen haperde het wederom aan de afwerking. Legio kansen maar niet goed benut. En zoals zo vaak kom dan het gezegde naar voren:
Als je ze zelf er niet inschopt, dan gaat de tegenstander er vaak met de punt(en) vandoor.

SVF begon sterk, al na 3 minuten kon Mick v/d Bildt alleen op de keeper afgaan. Helaas kon hij met zijn actie ons niet aan de vroege voorsprong helpen. Het team, zonder de geblesseerde Remco den Broeder, startte lekker agressief. Mogelijkheden kwamen er dan ook, en het resulteerde in de 10e minuut tot de terechte voorsprong. Sander Mocking werd op rechts aangespeeld, dribbelt richting achterlijn, en zet goed voor op Robin Jansen, die het beheerst afmaakte. 1-0.

SVF bleef ’t Goy onder druk houden en dat leverde in de 20e minuut een 2e (frommel)goal op van Martin Oostveen.De scheidsrechter keurt hem echter af op een mogelijke handsbal in de scrimmage voor het doel.  In de 25e minuut een goede mogelijkheid voor Freek Leferink, doch de keeper redt bekwaam.
Na een half uur spelen raakte SVF de grip een beetje kwijt en dat maakte dat ’t Goy beter in de wedstrijd kwam. In de 35e minuut echter toch een doelpunt van Robin Jansen, maar deze wordt jammer genoeg ook door buitenspel afgekeurd.  De aanvallers van ’t Goy kwamen voor rust toch nog 2 keer alleen voor keeper Matthijs Mocking te staan. Beide keren voorkwam Matthijs met fraaie reddingen de gelijkmaker.  In de laatste minuut van de eerste helft gaat Mick v/d Bildt nog alleen op de keeper af, maar ook nu komt het zo verwachte 2e doelpunt er niet bij. Ruststand 1-0.
svf - 't goy kl
Na 2 minuten in de 2e helft wordt Mick onderuit gelopen in het strafschopgebied. Strafschop, keeper Matthijs Mocking neemt hem wel hard maar wel recht op de keeper af, zodat het 1-0 blijft.  In de 55e minuut dan een strafschop voor ’t Goy, na een overtreding van Tim Odijk.  Zij maken hem wel goed af. 1-1.  Even later nog een goede kans na een vrije trap van Mats Vermeulen op Robin Jansen; diens kopbal scheert rakelings over de deklat.  Tot 2 keer toe wordt de bal van de doellijn gehaald, na inzetten van Martin Oostveen.  Mats Vermeulen neemt uit een corner de bal ineens op zijn slof, die maar net naast het doel verdwijnt.  Een kwartier voor tijd komt Nick v/d Geer er in voor de moe gestreden Jeroen de Wit.  De druk van SVF blijft, maar de kansen worden niet benut. Het beeld dat eigenlijk de hele wedstrijd aanwezig is. De hard werkende Freek Leferink, nam de bal nog ineens op zijn slof, maar ook deze deed het net niet bollen. Nando Koedam komt Sander Mocking nog vervangen. De scheidsrechter laat nog wel erg lang door spelen, maar het blijft bij 1-1.

Conclusie: Een hard werkend SVF laat eigenlijk 2 punten op de concurenten liggen, jammer maar als de getoonde strijdlust aanwezig blijft dan zullen er zeker nog punten komen.  Te beginnen misschien over 14 dagen, uit bij DWSV ?  Jacques Rosengarten

Kijk voor foto’s van de wedstrijd in dit album

Namens de balsponsor van deze week, de Voetbal Techniek School, nam Maurice Pot de SVF taart in ontvangst.

balsponsor taart