Prima resultaten S.V.F.

14 Nov 2016 | Heren zondag, SVF 1

De A-junioren (tegenwoordig JO 19-1) speelden afgelopen zaterdag tegen hun medekoploper Renswoude. Na een mindere wedstrijd tegen onze buren van S.V.L. was het team er op gebrand om vandaag een goed resultaat neer te zetten. Waar de werklust tegen S.V.L. “thuis was gelaten”, begreep iedereen dat er vandaag alleen iets te halen viel bij inzet en beleving. En die was er dan ook. Het zal best niet allemaal goed voetbal geweest zijn, maar door de geleverde inzet werd het best een aardige pot voetbal, waar het eerlijk gezegd beide kanten op had kunnen gaan. Het scorend vermogen was zowel bij S.V.F. alsook bij Renswoude niet echt aanwezig. Tot het moment dat Jesse de Kruijf zich achter een terecht gegeven penalty mocht gaan zetten. Onberispelijk schoot hij de bal in de kruising, wat uiteraard een stand van 1-0 opleverde. Renswoude ging nog iets meer druk zetten en eerlijk gezegd was er af en toe wel een beetje kunst- en vliegwerk nodig om de nul te houden. Dit lukte en zo kon S.V.F. JO 19-1 de koppositie nu alleen inpikken. Mooie prestatie en de mannen verdienen het dat u bij de volgende thuiswedstrijd even uw gezicht laat zien.

Met het eerste gingen we op zondag richting Amsterdam Centrum, om de strijd aan te binden met F.I.T. (waar ken ik die naam van….?) Een uurtje koersen voor mensen zoals wij. Max Verstappen bewees deze dag dat het veel korter kan….  Toch nog een keer fout gereden, zodat ik 10 minuten na de aftrap aanwezig was. Toch wel een beetje een troosteloze accommodatie, hoewel het kunstgrasveld prima was. De eerste helft kregen wij de beste kansen, maar F.I.T. was zeker ook aanwezig. In de rust toch maar effe een bakkie doen in hun kantine, maar daar kwamen we er al snel achter dat wij toch wel bijzonder trots mogen zijn op onze locatie. Wat een verschil zeg…….
Het was maar goed dat we redelijk op tijd weer vertrokken richting het veld, want we moesten wel een stukje lopen. Binnen 5 minuten na rust stond het 0-3 !! De eerste goal was een zondag-schot van Nando Koedam. Op bijzonder fraaie wijze schoot hij een afgeslagen bal over de keeper heen in de verste hoek. Ik weet nu nog niet of dit bedoeling was van Nando, maar ook ik zou zeggen dat het een “bewussie” was. Nando brak hier trouwens wel de wedstrijd mee open. Een schot van Niels kon door de keeper niet goed verwerkt worden en Sander Mocking was er als de kippen bij om de 0-2 binnen te schieten. En nog vond S.V.F. dit niet genoeg en zo kon Mick vd Bildt de keeper passeren met een schuiver in de korte hoek. Luxe dus na 5 minuten in de tweede helft. Je zou denken dat S.V.F. dan de wedstrijd rustig uit zou kunnen spelen, maar dat was toch niet zo. F.I.T. (een studentenploeg) bleef voetballen en werd soms nog gevaarlijk, maar voor ons gelukkig zonder resultaat. Dat merkten we toen een speler van F.I.T. op 3 meter voor een open doel, de bal via de lat liet terugspringen in het veld. Eindstand 0-3 en ik vraag me wel af waarom dit ploegje zo laag genoteerd staat. Overigens ook weer een hele leuke en sportieve ploeg, laat dat duidelijk zijn.  Ik denk dat F.I.T. nog wel punten gaat pakken, maar dan wel graag niet tegen ons.
Komende zondag gaan we inhalen tegen Kismet. Als we die kunnen winnen dan volgt daarna een topper tegen ’t Goy, op sportpark De Nieuwe Kamp. Zet dus de datum van 27-11-2016 alvast in de agenda. Aanvang 14.00 uur ! Dat wordt vast gezellig.

Dan nog onze dames, die een uitwedstrijd mochten afwerken tegen Hoogland. Gelukkig was Debbie vd Berg ook weer present na haar blessure en dat scheelt best wel voor dit team. Een gelijkspel (1-1) was het resultaat. Ik heb het niet gezien, maar ik heb begrepen dat de scheidsrechter toch wel een dubieuze rol heeft gespeeld in de uitslag. Ik kan er niet over oordelen, maar het komende verslag van de dames zal hier wel uitsluitsel over geven.

Groet,
Kees  Mocking