Positieve start: Bekerwedstrijd SVF – Aurora eindigt in 2-2

05 Sep 2022 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

In onze bekerpoule waren ook de buren van vv Aurora ingedeeld en deze eerste “officiële” wedstrijd van het seizoen 2022-2023 werd op Sportpark De Nieuwe Kamp gespeeld. Beide teams begonnen met een op diverse plaatsen gewijzigd elftal en Aurora trad zelfs aan met een nieuwe trainer. Na de zomerperiode en de vakantie waren we allemaal best benieuwd waar we nou eigenlijk zouden staan.

SVF startte dus met enkele nieuwe gezichten in de selectie van vandaag. Eén van deze nieuwe mensen is Tim van Galen, die begon als laatste man en een verdienstelijke partij op de mat legde. Job van Maasakkers (vanuit de jeugd) startte in de spits en Tygo Witkamp (ook vanuit de jeugd) begon effies op de bank. S.V.F. start goed aan deze wedstrijd en ondanks dat Marcel handelend moest optreden bij een schot van Aurora, was S.V.F. de eerste 10 minuten de betere ploeg. Dat veranderde wel, want na het eerste kwartier werd Aurora iets sterker waarbij veelal van achteruit de lange bal gehanteerd werd. Niet echt goed voetbal derhalve van beide teams, maar wel behoorlijke strijd en best leuk om naar te kijken. De ruststand werd bereikt met de brilstand, ondanks dat beide partijen kansen hadden om te scoren.

Ook na rust een gelijk opgaande wedstrijd, waarbij S.V.F met een fraai doelpunt de score opent. Een bijzonder mooie aanval opgezet door Sander die Rik met een pass wegstuurt. Rik weet met een prima voorzet Kees van Dam te bereiken die met een fraaie kopbal de keeper van Aurora echt kansloos liet. Nogmaals: een zeer fraai doelpunt. In de 61e minuut moet Marcel even laten zien dat hij ook meedoet en met een fraaie redding houd hij nu nog Aurora van scoren af. Dat lukt niet in de 65e minuut, want na matig verdedigen wordt de stand op 1-1 gebracht. Zowel Bart, alsook Freek krijgen kansen om S.V.F. weer op voorsprong te zetten, echter na weer slordig verdedigen is het juist Aurora dat met 1-2 de leiding neemt.

Een kamikaze actie op Bart wordt weliswaar voor gefloten, echter de scheids van vandaag had zich kennelijk voorgenomen om de kaarten op zak te houden. Geel, of mogelijk zelfs rood had hier zomaar de straf kunnen en misschien wel moeten zijn. Een opstootje volgde waarbij diverse spelers van beide clubs lieten zien dat ze kennelijk ook andere dingen kunnen dan alleen maar voetballen. Geen fraaie actie heren van zowel Aurora alsook S.V.F.: dit hoort op het voetbalveld gewoon niet thuis. Ook bij een forse overtreding op Freek had (donker)geel op zijn plaats geweest. Niet alleen Aurora, maar ook S.V.F. had soms de noodrem nodig, echter dat gebeurde toch wel op een iets mildere wijze dan de twee genoemde forse Aurora overtredingen. Vreemd was het dat onze keeper Marcel vanwege praten wél een kaart bemachtigde. Overigens konden we na de wedstrijd op een goeie manier met de scheids in gesprek over de door hem geleide match. Hij was best benieuwd wat wij van zijn optreden vonden, kennelijk om daar van te leren. Met name Harry van Beek kon hem uiteraard van tips voorzien, waarbij de rode draad was dat deze scheidsrechter misschien wel te aardig is door de kaarten bij overtredingen op zak te houden. “Leermomentje” zullen we maar zeggen en nogmaals: het was een goed en correct gesprek. Prima wanneer dit zo kan!

Afijn, na de actie op Bart mochten wij de vrije bal nemen, welke door Vince in één keer met een “vies stuitje” achter de keeper werd gedeponeerd. Niet geheel onhoudbaar leek het, maar wel “venijnig” en zuiver de stand op 2-2 gebracht. Na circa 95 minuten floot de scheids deze eerste “officiële” wedstrijd van het seizoen af, met volgens bijna iedereen een terechte uitslag van 2-2.

Kortom: leuke pot met één vervelend opstootmoment, veel strijd van beide teams, mooie doelpunten, goeie optredens van jonge (jeugd)spelers Job en Tigo, een goeie Vince en Bas, prachtig weer, goed veld, een redelijke en leergierige scheids die (naar onze mening) niet bang zou moeten zijn om kaarten te trekken waar nodig, ploegen aan elkaar gewaagd en terechte eindstand.

Belangrijkste van alles: de derde helft werd weer samen met Aurora gevierd, onder het genot van een hapje en vooral ook een drankje!! En zo is voetbal dan toch weer leuk en mogen we dus spreken van een positieve start!

Groet, Kees