Oranje-Wit – SVF, wind bepaalt mede de einstand

03 Feb 2020 | SVF 1

Allereerst willen we mededelen dat Edwin een nieuwe aanstelling als trainer heeft binnengehaald, volgend seizoen gaat hij aan de slag bij Bunnik ’73. We wensen Edwin sportief succes toe, behalve als we tegen elkaar spelen natuurlijk…

Dan de wedstrijd. We vertrekken met krap 13 spelers richting Oranje-Wit vanwege de grote ziekenboeg. Laten we hopen dat er spoedig herstel is bij een inmiddels groot deel van de selectie.

De wedstrijd wordt op het kunstgrasveld gespeeld. De wind heeft hier vrij spel en is krachtig. De eerste helft speelt SVF tegen de wind in en heeft het hier knap lastig mee. De beste kansen zijn echter wel voor SVF, Rik van der Mispel speelt zich twee keer vrij maar zijn schoten gaan net naast en worden door de keeper via de vingertoppen én de deklat uit de goal gehouden. Ook Kees van Dam heeft een grote kans maar weet deze niet te verzilveren. Een corner van Oranje-Wit draait door de wind gevaarlijk in, maar Marcel Laros is er op tijd bij. In de eerste helft geen doelpunten en is het spel redelijk in balans. Een terechte ruststand, ondanks het vermakelijke maar niet hoogstaande niveau.

Roel Barten vervangt in de rust Sander Mocking, die nog last ondervind van zijn enkel. Na de rust vanaf de aftrap een heel ander beeld. Windje mee en een scherper SVF. In de 46e minuut een corner die door Stephan Rieff wordt afgerond 0-1. Lang kunnen we niet van de euforie genieten. In de 48e minuut speelt Oranje-Wit de verdediging behendig uit en een afstandsschot verdwijnt achter Marcel in het net 1-1. In de 50e minuut schiet Kees een kans voor open goal hoog over. In de 53e minuut wederom een hoekschop die door Stephan met een mooie cross-kopbal wordt afgerond 1-2.

SVF is in deze fase van de wedstrijd de betere ploeg en houdt Oranje-Wit onder druk. Nick van Vulpen vervangt Rik van der Mispel. In de 70e minuut wordt een situatie binnen het strafschopgebied door Justin Schoonderwoerd verkeerd ingeschat en kan de scheidsrechter niet anders dan wijzen naar de penaltystip. Oranje-Wit zet de 2-2 op het scorebord.

Nadat Roy een grote kans naast schiet (nadat hij op zijn verkeerde been werd aangespeeld) wordt in de 80e minuut een overtreding op hem terecht bestraft met een penalty, deze wordt door Julian netjes ingeschoten 2-3. In de 82e minuut een mooie snelle aanval, waarbij een voorzet op maat op het hoofd van Kees helaas wordt gered door de keeper. Na een rode kaart bij Oranje-Wit is het verzet definitief gebroken en kan SVF de laatste zet geven. In de 84e minuut volgt een snelle uitbraak van Kees die alleen op de keeper afgaat. De keeper redt maar de terugkerende bal wordt alsnog ingetikt door Nick van Vulpen en die bepaalt de eindstand op 2-4. Op basis van de tweede helft toch een leuke middag en mooi slot van een sportieve wedstrijd, die overigens onder leiding stond van een zeer duidelijke en consequente scheidsrechter.

Aankomende zaterdag 8 februari een zware wedstrijd voor de boeg, om 14:30 uur thuis tegen DVSA die de laatste 2 wedstrijden flink heeft uitgepakt met doelpunten.

In verband met afwezigheid van Wim geen foto’s.

Robert Otten