Oranje Wit – SVF, een mooie trainingspartij

12 Feb 2019 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

Oranje Wit heeft tegen Kesteren een gelijkspel weten te behalen en de rest van hun wedstrijden met grote cijfers verloren. Al heel gauw in de wedstrijd was duidelijk dat ook SVF een maatje te groot was voor Oranje Wit. Ondanks de harde wind, schuin tegen, wist SVF de 1e helft vijf maal te scoren.

SVF kon de bal rustig rond laten gaan. Oranje Wit kwam maar zelden in het strafschopgebied van SVF. Bij de eerste drie doelpunten van SVF ging de zeer jonge keeper van Oranje Wit niet geheel vrij uit, maar hij had ook weinig steun van zijn medespelers. Opwindend was de 1e helft niet, daar Oranje Wit hiervoor veel te weinig tegenstand bood. Roel Barten werd al vroeg in de wedstrijd gewisseld, omdat hij net terugkwam van een lange blessure. Zijn vervanger was Rik van der Mispel.

De 2e helft nog een steeds een oppermachtig SVF. SVF dat vaak de ruimte kreeg om rustig een aanval op te zetten. Soms werd dit te lang doorgevoerd en een schot op doel was misschien effectiever geweest. Nog vijf maal wist SVF te scoren. De mooiste vond ik persoonlijk het achtste doelpunt. Een strakke corner, genomen door Wesley Heijmans, werd door Rigino Odijk snoeihard ingekopt en was onhoudbaar voor de keeper.

Einduitslag 0-10. Een compliment aan SVF dat bleef zoeken naar meer doelpunten en bij 0-4 niet dacht, het is goed zo. Doelpuntenmakers waren: Rigino Odijk 3 maal, Jorn Mocking 4 maal, Freek Scherpenzeel, Julian Heijmans en Rik van der Mispel ieder 1 maal.

A.s. Zaterdag 16 febr. speelt SVF een thuiswedstrijd tegen Uchta. De mogelijkheid voor weer een overwinning is zeker aanwezig, maar dan moet SVF goed bij de les moeten blijven.

Foto’s van de wedstrijd zijn te zien in het album.

Wim Terwint