Oprichten commissie voetbalzaken

02 Jul 2017 | Laatste Nieuws

Binnen S.V.F. is er momenteel een splitsing tussen de jeugd en de senioren op het voetbal technische vlak. Dit is zo gegroeid en was zeker geen probleem.

Hoe ziet het er nu uit:

•  TC-senioren die het volledig technisch beleid regelt rondom de senioren.
  •  In 2015 is er een TC-jeugd gevormd die het technisch beleid bij de jeugd onder zijn hoede nam.
  •  Bij de jeugd worden alle randzaken geregeld door de jeugdcommissie.
  •  De jeugdcommissie is daardoor meer een controlerend orgaan geworden en regelde de meer algemene zaken zoals de kleedkamer- en veld indeling op de zaterdag,                           bestuursdiensten  op de zaterdag, sanctiebeleid, huishoudelijk regelement en uitgifte van kleding.
  •  Wedstrijdsecretaris senioren die het wedstijdprogramma voor de senioren regelt. Wedstrijdsecretaris jeugd die het wedstrijdprogramma voor de jeugd regelt en de scheidsrechters voor alle wedstrijden bij de jeugd en senioren.

Ondanks het feit dat het momenteel best wel goed loopt willen we toch het voetbaltechnische deel met alles wat daar bij hoort onder brengen in een commissie voetbalzaken.

Hierdoor zal de samenwerking tussen de jeugd en senioren nog verder verbeteren met als doel meer jeugd- en seniorenteams te krijgen en het niveau van alle selectieteams op een hoger plan te brengen. Ook denken we op deze manier meer voetballende leden bij de senioren te krijgen omdat ons inziens door het samenvoegen ook de integratie van jeugdspelers bij de senioren beter zal verlopen.

Daarom zal er met ingang van het nieuwe seizoen één commissie voetbalzaken gevormd worden. Deze commissie zal verantwoordelijk worden voor alle voetbal gerelateerde zaken en bestaat uit de volgende personen:

Commissielid senioren: Gerard Mocking
Commissielid dames/meisjes: Sharuska Smelik
Commissielid Junioren: Ed Goes
Commissielid Pupillen: René van Straalen
Commissielid Keepers: Henri Mocking
Commissielid Wedstrijdzaken: Herman Mocking
Commissielid Algemene zaken: Ruud de Gier
Commissielid verslaglegging: Ed van Woudenberg

Hiërarchisch ziet de commissie voetbalzaken er dan als volgt uit:

Alle functies die onder verschillende commissies vielen komen nu allemaal samen onder één commissie waardoor de lijnen veel korter worden. De commissie voorzitter zal zitting nemen in het bestuur en er zal een maandelijks overleg zijn.

Door de vorming van deze commissie voetbalzaken zullen de TC-senioren, TC-jeugd en jeugdcommissie worden opgeheven.

Voor de jeugdcommissie is dit een gedenkwaardig moment, deze commissie is er toch al sinds mensenheugenis. Heel veel zaken zijn hier de afgelopen decennia gepasseerd en besproken. Toch denken wij dat het goed is om deze weg in te slaan en alles onder te brengen in één commissie.