Op weg naar het linkerrijtje!

25 Jan 2016 | SVF VR1

Zondag 24 januari 2016, een druilerige dag op sportpark De Nieuwe Kamp in Cothen.  Gelukkig, de winterstop zit er nu echt op en de dames staan te trappelen om een mooie reeks van 4 ongeslagen wedstrijden voort te zetten, tegen Zwaluwen Vooruit. Deze tegenstander hadden we al een keer eerder ontmoet, onze eerste wedstrijd van het seizoen die we helaas met 2-0 verloren.. Winst zou fantastisch zijn, ze stonden 2 punten onder ons, bij winst konden we zelfs weer een plek op de ranglijst stijgen.

Maar liefst 2 wissels hadden we ter beschikking en nu iedereen behoorlijk aan zijn (nieuwe) positie is gewend betekend dat echte ‘concurrentie’ voor sommige spelers en dat is natuurlijk altijd goed.  Zo begon Laura voor de 2e keer op de linksachter positie, tegen 1 van de meest gevaarlijke speelsters van hen. Het leek wel of ze hier al jaren speelde en geen enkele kans werd weggegeven. Over de rest van de achterhoede, inclusief keepster hoeven we al niets meer te melden; de laatste 3 wedstrijden slechts 1 doelpunt tegen, in de eerste 5 wedstrijden kregen we er 19 tegen.

Ook op het middenveld is er een goede balans, Mariska die vandaag weer strooide met steekballen en de gevaarlijke midden-midden achter haar aan liet lopen. Maar vandaag toch even extra aandacht voor de voorhoede, maar liefst 3 speelsters waar continue gevaar vanuit gaat, ook dat was in de eerste 5 wedstrijden, met slechts 1 doelpunt wel anders.

Het duurde ongeveer 30 minuten voordat duidelijk werd dat een doelpunt niet lang meer kon uitblijven, we waren continue in balbezit en er was nog geen bal verder dan 10 meter over de middellijn aan onze kant geweest. We vergaten alleen het doel onder vuur te nemen, maar dat veranderde onder luide aanmoediging van onze supporters al snel. De eer was aan Melissa, die beloond werd voor heel veel goede acties. In de verre hoek liet ze de keepster kansloos! Door een goede opbouw aan de zeer sterke linkerkant, werd de aanvoer naar spits Debbie opgevoerd. En ook Debbie schoof een bal in der verre hoek… 2-0.

De uitstekend fluitende scheidsrechter Harry, floot voor rust. Zou dit een eitje worden? Ondertussen was Maaike ingevallen voor Kaka op het middenveld en Manouk hielden we nog even op de bank als geheim wapen.

Weer een aantal prachtige aanvallen van SVF, met een mooie hoge bal van Annick die zeker meer verdiend had. Maar ook Zwaluwen begon aan te dringen, met keurig verzorgd voetbal.  Alleen staan er bij de Cothense dames een paar enorme ‘houthakkers’ op het veld die NOOIT inhouden in een duel, slidings op kunstgras? Geen enkel probleem! Een nuttige overtreding hier een daar? Prima! Uiteindelijk werd het een wat onrustige 2e helft waar overigens geen kans werd weggeven. Een solide overwinning binnengesleept en wedstrijd nummer vijf!!! Op rij ongeslagen.

Het linkerrijtje is in zicht, volgende week nummer laatst Hoogland 4 op bezoek en die week erna weer een thuiswedstrijd tegen Hercules….  Taartenbakster Anja kan weer flink aan de bak, onze balsponsor van vandaag DJ André Odijk heeft in ieder geval volop kunnen genieten!

Als ook binnenkort Kirsty, Ilse en Sofie weer aansluiten, kan het zeker een mooie 2e competitie helft worden! We zien veel plezier en strijdlust bij deze dames en dat begint steeds meer opgemerkt te worden bij SVF waar het Damesvoetbal echt op de kaart gezet wordt, ga zo door ladies!

dames kl