Ondanks te weinig dames, toch een krappe overwinning…….

01 Feb 2016 | SVF VR1

Sprak ik vorige week in mijn verslag de hoop nog uit dat onze ´ziekenboeg´ snel zou leeglopen, stonden we helaas vandaag maar met 10 + 1 zieke speelster aan de aftrap. Ik doe hier graag een oproep aan dames die het leuk vinden in het gezelligste team van SVF te willen spelen, waar resultaat zeker niet het belangrijkste is, zich snel aan te melden.

Na de inmiddels traditionele uitreiking en foto van de balsponsor, deze week Claus Heijstek, verschenen we weer vol goede moed aan de aftrap. Een scheidsrechter die zaterdags voor de KNVB op hoog niveau jeugdwedstrijden speelt, onze eigen Thomas van Dijen, was bereid gevonden onze wedstrijd te leiden, dit deed hij uitstekend.

Het eerste van SVF speelde ook thuis tegen de koploper PVCV en er was aardig wat publiek op de Nieuwe Kamp. Gelukkig waren er nog voldoende over om ons aan te moedigen.

De eerste helft hadden we wind mee en konden ons favoriete spelletje spelen, Laura stond op de positie van de afwezige Mariska die bij ons een belangrijke verdeler is op het middenveld. Zonder overdrijven denk ik dat Laura vandaag misschien wel 10km heeft gelopen, zij was de drijvende kracht bij SVF Dames  vandaag.

De nummer laatst, Hoogland 4, hadden we uit onlangs nog verslagen met 0-3, maar zij waren met zo’n 15 dames naar Cothen gekomen om zeker niet te verliezen. Gelukkig hadden zijn geen vaste keepster, in tegenstelling tot de uitwedstrijd, alleen konden we niet echt op de goal knallen.

Uit een, snel nog even ingestudeerde ‘korte corner’ van Anouk en Laura, ontstond het eerste gevaar in het strafschop gebied. Ook Melissa was weer aardig balvast op dreef, maar had vanmiddag een heel goede tegenstander, evenals Debbie.

Uit een prima aanval aan onze linkerkant, kon Debbie in stelling gebracht worden en die bedacht zich geen moment, keurig in de verre hoek werd het verdiend 1-0 voor SVF. Niet veel later een uittrap van onze keepster Patricia, die net als laatste man Simone stond te verkleumen van de kou omdat de tegenstander niet van hun helft af kwam. De uittrap werd mooi verlengd en Debbie kon op volle snelheid alleen op de keeper afkomen, keurig dezelfde verre hoek uitgekozen 2-0.

Daarna regen de kansen zich aaneen, Manouk kwam net een teennagel tekort om in te schieten. Maar strijd was er weer volop en de 3-0 zou een kwestie van tijd zijn…..totdat er een corner voor Hoogland kwam, net voor rust. De concentratie was even weg bij SVF, kwam het door een varken dat werd uitgelaten op het gele pad?!? We zullen het nooit weten, maar de bal lag er in voordat we er erg in hadden. 2-1

In de rust sloop er toch een vreemde onzekerheid in de ploeg, natuurlijk hadden we geen wissels en in doelpunt verschil was niet veel. Maar 90% balbezig zou toch voldoende vertrouwen moeten geven? Gevolg een zeer rommelige 2e helft, wind tegen en het onvermijdelijke uitvallen van een speelster aan onze kant, Manouk. Nog meer paniek, achteruit voetballen, maar gelukkig niet 1 kans weggegeven door onverzettelijk werk van onze achterhoede en middenvelders.

Om de spanning er in te houden besloot Patricia de bal even buiten de 16 meter in haar handen te pakken, maar ook deze vrije trap leverde geen gevaar op. Ondertussen was er veel publiek naar veld 2 gekomen, die ons hielp de overwinning over de streep te slepen. Ook Romy viel geblesseerd uit, dus moest de lichter geblesseerde Manouk toch nog even het veld in. Een prachtige rush van Melisse had ons zelfs nog op 3-1 kunnen brengen, maar de kracht was er uit bij de dames.

Al met al, de 6e ongeslagen wedstrijd en de concurrentie boven en onder ons morsten allen punten. We staan inmiddels op plaats 9, een plaatsje over 2 a 3 stijgen zit er vast nog in, maar dan zullen er toch meer dan 11 spelers op het formulier moeten staan, kom op dames!!!

Kijk voor de foto’s in dit album.

dames 31 jan 2 kl