Ondanks harde wind, mooie wedstrijd SVF-Achterveld 16-3-2019

18 Mar 2019 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

De eerste thuiswedstrijd voor SVF1 na de trieste omstandigheden rondom het overlijden van Jeroen de Wit. De familie was bij deze wedstrijd aanwezig. Na de minuut stilte startte de wedstrijd in een ‘stormachtige’ entourage.

SVF had gekozen om eerst tegen de harde wind in te spelen en gaf vanaf minuut 1 een signaal af aan Achterveld dat de drie punten in Cothen moesten blijven. Er werd direct hoog druk gezet op de tegenstander. Ondanks de moeite met de het spelen met tegenwind was SVF de betere partij. Vooral op het middenveld was SVF de baas.

Hoge ballen werden vermeden en door goed loopwerk van iedereen wist men elkaar goed te bereiken. De beste kansen waren daardoor ook zeker voor SVF. Het eerste doelpunt kwam tot stand uit een spelhervatting. Door de overtreding mocht SVF een vrije bal nemen op randje 16-meter. De gebroeders Heijmans dienden zich aan. Julian tikte de bal naar Wesley, die met een prachtig laag schot de keeper van Achterveld verraste (1-0).

Voor rust waren er zeker nog twee mooie kansen. Roy van de Bildt en Freek Scherpenzeel waren beiden dicht bij een doelpunt. Achterveld had hier weinig tegenover te zetten. Hun passes waren niet zuiver en vaak hield men te weinig rekening met de storm. Met een voorsprong voor SVF ging men de rust in.

SVF begon de 2e helft niet goed. Al na vijf minuten constateerde de scheidsrechter hands bij SVF.

De vrije schop die Achterveld mocht nemen werd onberispelijk omgezet in een doelpunt (1-1).

Toch bleef SVF de betere ploeg.  Een ingooi van Wesley Heijmans werd nog net voldoende aangeraakt door Rigino Odijk en hij bracht SVF weer op voorsprong (2-1). SVF kwam zelfs nog op 3-1. Een vrije trap genomen door Julian, met de harde wind in de rug, was onhoudbaar voor de keeper. Zoals altijd bracht ook nu weer trainer Edwin Bakker zijn drie wissels in het veld. Jorrit van Dam, Jesse Bongers en Daan de Haas kregen ook hun speelminuten.

In de loop van de 2e helft werd er nog drie maal gescoord. Tweemaal door Achterveld en eenmaal door SVF. Jammer dat SVF twee onnodige doelpunten weggaf door niet op tijd in te grijpen. Gelukkig dat Freek Scherpenzeel zich mooi vrijspeelde en zorgde dat SVF met 4-3 aan het langste eind trok. Een heerlijke wedstrijd.

Voor de benoeming van de man of the match waren diverse kandidaten, maar Nando Koedam kreeg  terecht deze titel toebedeeld.

Wim Terwint