Odijk – SVF, altijd lastig

17 Feb 2020 | SVF 1

Het was wederom puzzelen voor de trainer om een zo sterk mogelijk team te formeren. Vele spelers ontbraken vanwege de carnaval en slepende blessures. De 1e helft was er weinig krachtsverschil. Over en weer kansen, maar de afwerking ontbrak bij beide teams. Bij SVF verrichtte Marcel een paar mooie en noodzakelijke reddingen. In de 35e minuut kwam SVF op voorsprong. Een goedlopende aanval werd afgerond door Najib die alleen voor de keeper werd gezet na een mooie pass van Roy van de Bildt. Deze kans liet hij zich niet ontglippen en passeerde de keeper feilloos. Hier schrok Odijk van en drongen aan op de gelijkmaker.

In de 45e minuut werd een schot van Odijk door Marcel gestopt. Door de wegspringende bal kreeg Odijk nog een kans en Odijk was dolblij met de gelijkmaker. Deze vreugde was echter van korte duur omdat onze grensrechter, Hans Kooij, vlagde voor buitenspel. Een reden voor de scheidsrechter voor uitleg door Hans, dat genoeg reden was voor de scheidsrechter om het doelpunt af te keuren. Dit tot grote verbazing van Odijk. De laatste tien minuten van de eerste helft waren duidelijk voor Odijk, maar de uitstekende doelman Marcel wist het scoren te voorkomen. SVF ging met een 0-1 voorsprong rusten. Dit had ook een 3-3 stand kunnen zijn, maar de nauwkeurigheid ontbrak bij beide partijen.

De 2e helft begon SVF met een wissel. Mick van de Bildt nam de plaats in van Roel Barten. SVF kwam gelijk onder druk te staan. Odijk voerde het tempo op en was beter en scherper. Hierdoor kwam SVF vaak in de problemen. In een tijdsbestek van 10 minuten stond SVF met 2-1 achter. Met hard werken kon SVF dit heel lang stand houden. De wissels Daan de Haas en Tarik el Makrini kwamen in het veld voor Najib en Roy.

Het werd duidelijk dat SVF geen punten kon meenemen naar Cothen. Odijk was beter en onze keeper Marcel wist een grotere nederlaag te voorkomen. Alhoewel hij een penalty, naar aanleiding van een overtreding van Tarik, niet wist te houden en de einduitslag op 3-1 kwam.

Zaterdag 7 maart spelen we de thuiswedstrijd tegen FC Driebergen.

Foto van de wedstrijd staan in het album.

Wim Terwint