Noodklok vrijwilligers kantine

15 Sep 2020 | Laatste Nieuws

Beste leden van SVF,

Wij als bestuur willen de noodklok luiden en richten dezebrief aan de leden binnen SVF die nog géén vrijwilligers werk doen bij SVF.

We merken binnen de club dat het steeds lastiger wordt om vrijwilligers te vinden voor diverse taken. Jarenlang hebben we bij SVF de contributie laag kunnen houden doordat veel taken werden opgevuld door onze vrijwilligers.

Kantinevrijwilligers

De afgelopen maanden is SVF veel inkomsten misgelopendoor het sluiten van de kantine in verband met de Corona maatregelen. Vooral in deze tijden heeft SVF haar kantine inkomsten hard nodig. Echter is er veel te weinig barpersoneel om de kantine draaiende te houden. We zien helaas ook dat ingedeelde vrijwilligers zonder van tevoren af te zeggen gewoon niet komen opdagen of vervanging regelen. Dit vinden wij zeer kwalijk. Helaas wordt het bestuur nu gedwongen om na te denken over andere maatregelen. Na overleg met elkaar zijn we gekomen tot onderstaande drie opties, waarbij onze voorkeur natuurlijk uitgaat naar optie 1.- Optie 1:

Op zeer kort termijn dienen zich genoeg vrijwilligers aan om alle benodigde gaten in het rooster op te vullen.

Het gaat vooral om de zaterdagdiensten van 12;00 tot 16:00 en van 16:00 tot 19:00. De kantinediensten zijn één keer per 6 weken. Dus 1 x per 6 weken een kantinedienst van maximaal 4 uur. Je wordt ingewerkt en geplaatst bij vrijwilligers die bekend zijn met de bardiensten.

– Optie 2: Wanneer er te weinig of géén vrijwilligers zijn, zal de bar/keuken gedeeltelijk of helemaal gesloten moeten worden op momenten dat er niet genoeg kantine vrijwilligers aanwezig zijn.

– Optie 3: SVF gaat haar kantine verpachten.

Optie 2 en 3 hebben absoluut niet de voorkeur van het bestuur.

Optie 2 houdt dan ook direct in dat er minder inkomsten zijn voor SVF en dat daar een contributieverhoging aan vast zit.

Optie 3 houdt in dat niet alleen de contributie verhoogd wordt maar ook de prijzen van de consumpties. Dit is dan in handen van degene die de kantine pacht.

Zoals jullie merken is de nood hoog!

We hebben dringend extra handen nodig in de kantine, anders zullen de gevolgen voor iedereen groot zijn.

Dus neem je verantwoordelijkheid, meld je aan bij Mariska Germs (mariskagerms@gmail.com) en draag je steentje bij om onze club, op een financieel verantwoorde manier, draaiende te houden.

Sportieve groet,

Het bestuur van SVF.