Nog geen overwinning voor SVF

01 Oct 2017 | Senioren, SVF 1

Een wedstrijd met een feestelijk tintje want omdat het de eerste officiële zaterdag wedstrijd is voor SVF1 trapte ons oudste lid de heer van den Berg af samen met zijn kleinzoon Niels. Bovendien hadden onze jongste pupillen voor een mooie ballonhaag gezorgd.

De eerste thuiswedstrijd van het seizoen 2017-2018 was tegen DVSA uit Amerongen.  Na vele jaren was dit een hernieuwde kennismaking. Al gauw in de wedstrijd bleek dat dit een geduchte tegenstander was. Een schot van DVSA op de laat was hiervan een duidelijk teken. SVF wist zeer verdienstelijk ook wat kansen te realiseren. Daar waar het DVSA niet lukte, lukte dat SVF wel. In de tiende minuut kwam SVF op voorsprong. Julian Heijmans zette de bal voor en Sander Mocking rondde dit af. Zelfs had SVF nog kansen om op 2-0 te komen, maar de afronding bleef achterwege. In de 34e minuut wist DVSA eindelijk één van de vele kansen tot een doelpunt te verwerken.(1-1)In de 40e minuut kwam SVF toch weer op voorsprong. Niels van den Berg mocht een vrije bal nemen op links net buiten het strafschopgebied. Zonder dat iemand de bal nauwelijks aanraakte verdween deze over de doellijn en bracht de stand op 2-1. DVSA had duidelijk het betere van het spel maar SVF wist dit te compenseren door hard te werken en vroeg druk uit te oefenen op de bal. Het was een prettig gevoel om met een stand van 2-1 te gaan ruste maar een overwinning was nog lang binnen.

De 2e helft was nog maar tien minuten gaande toen DVSA de stand op gelijke hoogte bracht 2-2. DVSA verhoogde de druk, want zij zagen mogelijkheden voor een overwinning. SVF bleef strijden, maar voetballend bleef DVSA de betere. Trainer Erwin Bakker bracht nog twee wissels is. Magdy Kandi en Remco den Broeder maar zij  wisten ook niet te voorkomen, dat DVSA nog tweemaal wist te scoren en zodoende de eindstand op 2-4 bracht.  Met deze werklust zal SVF zeker een keer tot een overwinning komen. a.s. Zaterdag 7 oktober speelt SVF een uitwedstrijd tegen Kesteren.

Wim Terwint

FOTOALBUM