Nieuws van het bestuur

29 Jun 2021 | Laatste Nieuws

Bij het schrijven van dit verslag is het vrijdag 25 juni. Nog een paar dagen en dan eindigt het voetbalseizoen 2020 – 2021. Deze datum is vastgesteld op 30 juni. Een seizoen die nooit echt begonnen is. De eerste maanden leek er sprake te zijn van langdurig herstel en hebben we kunnen genieten van enkele wedstrijden tot dat de 2e lock-down in oktober aangekondigd werd.

In deze periode hebben we ook kantine inkomsten gehad die veelbelovend was. Dit kwam mede door de mooie herfst. Het vervolg hierop kennen we. Gelukkig was trainen nog wel mogelijk en later in het seizoen de regio competitie. Dit allemaal zonder publiek, zonder kantine en zonder gebruik te kunnen maken van de kleedkamers.

Diverse sponsoren hebben noodgedwongen het contract moeten stopzetten. Gelukkig konden we ook nieuwe partners aan ons verbinden. Bedrijven die geen corona dip hebben gehad en een sponsorbord afnemen.

Als we terugkijken op dit merkwaardige seizoen dan mogen we vaststellen dat vele vrijwilligers hun bijdrage hebben geleverd om dit seizoen door te komen. Ieder op zijn eigen manier. Heel veel vrijwilligers zijn er toch in geslaagd werkzaamheden te verrichten. Denk even aan groep die maandelijks het onderhoud van het terrein doet. Of de vrijwilligers die dagelijks de kleine klussen doen. Trainers en leiders bijvoorbeeld die teams altijd zijn blijven trainen en begeleiden met ook (onderlinge) wedstrijden.En ondanks alle beperkingen gewoon klaar staan voor onze mooie voetbalvereniging.

Als het nieuwe seizoen van start gaat zullen we weer activiteiten moeten organiseren om nieuwe leden te werven. Het op peil houden van het ledenbestand is mede nodig om het verlies op te vangen. Meer (jongere) leden en wekelijks meerdere keren sporten heeft als bijkomend voordeel dat we meer gaan bewegen. De voordelen hiervan hoef ik niet te noemen.

Vorige week heb ik (Erwin) een gesprek gehad met Roben Schenk Buurtsportcoach van de Stichting Wijksport (SW). Het gesprek heeft veel positieve ontwikkelpunten opgeleverd. Zoals de “voel jij je lekker toer”, een middel om basisscholen clinics bij de club te laten uitvoeren. Maandelijks is Luc Bernard (SW) bij SVF te vinden om sport en spelactiviteiten te organiseren. Alle kinderen uit het dorp zijn welkom om gezellig een paar uur op het kunstgrasveld actief te zijn.

De Bootcamp van Jordi Balk van YouNomi was een succes en op de website van SVF is te lezen wat een sporter van zijn kaliber kan bijdragen om jongeren van de O17 een sportieve avond te geven.

Soms gaat het niet goed en dat hebben we gezien tijdens de wedstrijd van Denemarken. De Deense voetballer Christian Eriksen zakte tijdens de wedstrijd in elkaar Een hartstilstand zo blijkt. Hij kreeg zorg en hartmassage Gelukkig gaat het naar omstandigheden beter met hem. Helaas hebben we dezelfde ervaring met een keeper van de Utrechtse club EDO en daarom staan we even stil bij deze gebeurtenis. Voor het seizoen 2021 / 2022 gaan we opnieuw enkele BHV / EHBO trainingen aanbieden voor de trainers en leiders onder leiding van Mark van Schaik. Zodra er meer duidelijkheid is worden jullie geïnformeerd.

Nogmaals het is een bijzonder jaar geweest en dit zal nog lang in ons geheugen staan. Met hulp en ondersteuning van vele vrijwilligers, “een welgemeend DANK JE WEL,hebben we het seizoen toch kleur gegeven.

Met sportieve groet

Het bestuur van SVF

Over Stichting Wijksport

Stichting Wijksport stimuleert dat zo veel mogelijk inwoners van Cothen, Langbroek en Wijk bij Duurstede sportief en recreatief in beweging komen en blijven. Hiermee dragen we positief bij aan verbinding, welzijn en vitaliteit van inwoners van Wijk bij Duurstede