MSV en SVF geven visitekaartje vrouwenvoetbal af!

20 Feb 2017 | Dames zondag, SVF VR1

Zondag 19 februari was een heel bijzondere dag. Maar liefst 2 teams van MSV uit Montfoort waren afgereisd naar Cothen. De Dames van MSV1 voor een reguliere competitie wedstrijd en een speciaal geformeerd meisjes team onder 13 tegen een combinatie team van onze meiden. Ook was er een speciale gastspeler (Gaby) die met de SVF meiden meespeelde en niet onverdienstelijk, want zij maakte de openingstreffer.

Voor de meeste meisjes was dit de eerste keer op een heel veld en ik moet zeggen dat ze dit allemaal zeer verdienstelijk deden. Uitblinker Aimee had duidelijk al wat ervaring meegenomen uit haar andere team en demonstreerde aan de lopende band wat ze bij vader Maurice allemaal geleerd had, echt genieten. Voor de meiden onder 13 was dit echt een super ervaring. De wedstrijd duurde eigenlijk 5 minuten te lang, want na de gelijkmaker van MSV leek het lang op een gelijkspel uit te draaien. Toch nog 2 prima doelpunten van MSV, die ons na afloop direct uitnodigden voor een revanche in Montfoort!

Om de reclame voor het vrouwenvoetbal compleet te maken, mochten alle meisjes mee oplopen met hun volwassen collega’s, onder leiding van scheidsrechter Thomas van Dijen werd er echt een ‘eredivisie’ spektakel van gemaakt. Aansluitend de wedstrijd om de echte punten!

Twee meiden van de wedstrijd deze keer, Laura en Kirsty die na jaren voetballen bij SVF besloten hebben te stoppen. Na afloop werden zij nog uitgebreid in het zonnetje gezet en ook namens mij meiden bedankt voor jullie altijd positieve inbreng en zeker nog tot ziens op een training en wellicht een volgend seizoen. Naast dit ‘afscheid’ ook het officiële competitie debuut van 2 nieuwe dames, welkom aan Renske en Amy, andere nieuwkomer Emmeke moest kantinedienst draaien maar zal de volgende wedstrijd haar debuut maken en zo zijn we per saldo weer gegroeid en komt een 2e damesteam steeds meer in zicht.

Over de wedstrijd is er natuurlijk ook veel te melden, maar liefst met 4-0 werd er gewonnen, door doelpunten van topscoorder Marinde 2x, Debbie 1x en een combinatie goal van Anouk en Amy (ieder een halve okay? 😉 Wederom een volle bank, veel supporters en een enthousiaste balsponsor; KiaOra bedankt voor jullie support, maar liefst 4 man sterk!

Het spel wordt wekelijks verzorgder en we konden het ons zelf veroorloven om met slechts 3 verdedigers deze wedstrijd te beginnen, alles op de aanval; experiment geslaagd. Best-Ellen van deze wedstrijd was onbetwist Mariska! Een prima pot gespeeld, het spel verdeeld met slimme en nuttige passes en als hoogtepunt, tot 2x toe een bal van de lijn gekopt.

5 maart staat Kampong uit op het programma, eerst even een weekendje ‘carnavallen’  waarbij SVF Dames inmiddels ook al een prominente rol toebedeeld hebben gekregen door onze collega’s van SV Odijk, erg leuk!

Hans de Ligt

Balsponsor Kia Ora krijgt de taart overhandigd!