Mooie, correcte wedstrijd tegen DWSV

04 Nov 2015 | Senioren, SVF 1

De laatste jaren was het altijd moeilijk om punten te halen bij het fysieke DWSV.  Ook verbaal waren zij meestal SVF de baas. SVF begon voorzichtig,  misschien te voorzichtig, aan de wedstrijd en dat had een paar gevaarlijke aanvallen tot gevolg voor DWSV. SVF herstelde dit vrij gauw en wist DWSV terug te dringen op hun  eigen helft. Het  hardwerkende SVF met  Freek Leferink voorop, kwam regelmatig gevaarlijk voor het doel van DWSV. Mick van de Bildt  kreeg de gelegenheid om vanaf rechts voor te zetten. Dit lukte maar gedeeltelijk maar was wel voldoende om de keeper van DWSV te verschalken, want met een beetje geluk  ging de bal over de keeper en rolde zo over de lijn en kwam SVF op een voorsprong van 0-1.

SVF kreeg steeds meer controle over de wedstrijd en belemmerde DWSV om in hun spel  te komen. De kansjes konden nog niet omgezet worden in een verdere voorsprong. Sterker nog, bij één van DWSV aanvallen werd niet goed gedekt en niet adequaat ingegrepen, zodat  DWSV op gelijke hoogte kon komen. Een stand waarmee men ook ging rusten.

De tweede helft een zelfde spelbeeld met kansen voor beide ploegen. Wat veel supporters van SVF opviel was de ingetogenheid van DWSV en dit kwam zeker ten goede aan de wedstrijd. Trainer Olav van Rijkom wisselde Remco den Broeder voor Jorrit van Dam. Jorrit moest meer aanvallende kracht teweeg brengen bij SVF. Het bleek een goede wissel te zijn  van Olav. Bij een van de aanvallen waar Jorrit bij betrokken was, kreeg hij de gelegenheid om met zijn  linker uit te halen en nog mooier was, dat de keeper van DWSV verrast werd en SVF op 1-2 kwam.

Nog twintig minuten te spelen. Vooraf aan deze wedstrijd waren wij blij met één punt, maar zou het nu  lukken om zelfs drie punten naar Cothen  mee te nemen.
Tot  de laatste minuut van de officiële speeltijd bleven wij hopen. DWSV zette SVF wel onder druk en moest alle zeilen bij zetten om DWSV van een doelpunt af te houden.

DWSV - SVF foto art kl

In de blessuretijd sloeg DWSV alsnog toe,  2-2,  en de hoop op een overwinning  was teniet gedaan. SVF kreeg waar men vooraf op hoopte en ging met één punt naar huis. Onze jongens hebben hard gewerkt en de supporters zeker  vermaakt. Alert blijven de gehele wedstrijd en er zullen zeker nog meerdere punten volgen. a.s. Zondag 8 nov. wederom een uitwedstrijd tegen UVV, Utrecht.  Supporters zijn uiteraard welkom. Wim Terwint

Schrijf je in voor de nieuwsbrief