Monsterscore bij SVF-Oranje Wit

23 Sep 2018 | Heren Zaterdag S.V.F. 1, Laatste Nieuws

The Show must go on, dus ook de wedstrijd SVF-Oranje Wit. Het was koud en zeer nat, dus niet
bepaald behaaglijk. Het vorige seizoen won SVF de wedstrijd met 11-0, zou Oranje Wit nu meer tegenstand kunnen bieden?

Het eerste doelpunt voor SVF, van Julian Heijmans, viel al binnen een minuut.
Een niet goed weggewerkte bal door Oranje-Wit werd door hem resoluut afgestraft.
Het duurde ongeveer nog twintig minuten voor SVF weer tot scoren kwam. Dit was niet
de verdiensten van Oranje Wit, maar meer slordigheid van SVF. SVF kreeg een corner te nemen en de voorzet van Wesley Heijmans kwam bij Rigino Odijk die de bal direct zonder enige twijfel snoeihard in de bovenhoek schoot. Prachtige 2-0.

Voor rust werd er nog drie maal gescoord. Waaronder een penalty van Julian Heijmans en een vrije bal die zijn broer Wesley Heijmans wist om te zetten in een doelpunt. Het vijfde doelpunt was een schitterende pass van Sander Mocking die hierdoor Rik van der Mispel in staat stelde om de scoren. Ruststand 5-0 en even de gelegenheid om de droge kleedkamer op te zoeken.

De 2e helft begon SVF met drie wissels. Trainer Edwin Bakker durfde het wel aan om al zijn wissels
In het veld te brengen. Rik van der Mispel, Nick Vermeer en Freek Scherpenzeel bleven achter in de kleedkamer voor Wesley Nagel, Nando Koedam en Bart van Dijk. Zou dit ten kostte gaan van het scoren?! In het geheel niet. SVF scoorde nog acht maal. Ondanks de grote voorsprong bleef SVF jagen op meer doelpunten. Men bleef hard werken en je zou denken dat de jongens nu al dachten aan het doelsaldo. Eén van de mooiste doelpunten vond ik nummer 13, de laatste van de wedstrijd. Een prachtige aanval werd opgezet en ging over drie schijven, waaruit Wesley Nagel uiteindelijk wist te scoren.

Topscorers deze wedstrijd werden Rigino Odijk en Julian Heijmans met 4, hierna volgde Bart van Dijk met 2 en Wesley Heijmans, Rik van der Mispel en Wesley Nagel met 1. Iedereen die deze wedstrijd gezien heeft zal het met mij eens zijn, dat er in de competitie nog verschillende ploegen zullen winnen van dit Oranje Wit en ook met grote cijfers.

A.s. Zaterdag 29 september speelt SVF een uitwedstrijd tegen Uchta in IJzendoorn om 14:30 uur.

Foto’s van deze wedstrijd kunt u bekijken in het album.

Wim Terwint