Moeizame 3 punten voor SVF

13 Mar 2017 | Heren zondag, SVF 1

Om dicht bij de bovenste vijf te blijven moest vandaag gewonnen worden.

De start van de 1e helft was echter niet goed. Eén van de Kismet spelers schoot na tien minuten van ver de bal op het SVF doel waar keeper Kevin Kroon zich helemaal op verkeek. Hij reageerde totaal niet en de bal viel pardoes achter hem in het doel.  Misschien had hij ook wat last van de zon, maar een feit was dat SVF met 0-1 achterstond.

De wil om vandaag te winnen was niet aanwezig bij SVF. Slordig en vaak onzuiver waren de passes. De tweede bal was doorgaans voor Kismet. Het combinatiespel, waar SVF zo vaak op traint, was moeilijk in de praktijk te brengen. Kismet was agressiever en toen Martin Oostveen te zacht terugspeelde op keeper Kevin Kroon maakte een speler van Kismet hier dankbaar gebruik van . Hij omspeelde Kevin en bracht zodoende de stand op 0-2.

Welk maatregel zou trainer Erwin Bakker nemen in de rust om de wedstrijd te laten kantelen ? De 2e helft begon SVF met drie wissels, Rik van der Mispel, Julian Heijmans en Sören Verbeek namen de plaatsen in van Martin Oostveen, Roel Barten en Wesley Nagel. Een positieve agressie was weer terug  te zien in het spel van SVF. Na tien minuten al een dot van een kans, maar de supporters moesten tot de vijftiende minuut wachten op de aansluitende treffer. Rik van der Mispel schot op links de bal voor en Julian Heijmans was attent om de 1-2 te maken. De druk werd opgevoerd. Men voelde dat er meer in zat. Bij Kismet ging de conditie wat parten spelen.

In de drieëntwintigste minuut nam Niels van den Berg op links een corner. Sören Verbeek wist  met zijn hoofd de stand op 2-2 te brengen. De supporters lieten zich horen, want de winnende goal  was ook haalbaar. Toch was het Kismet dat hiervoor in eerste instantie in aanmerking kwam. Een doorgebroken speler van Kismet werd afgestopt door de keeper van SVF. De bal was echter niet klemvast en de doelpaal moest redding brengen voor SVF. In de veertigste minuut kreeg SVF een penalty  te nemen. De jongste speler, Julian Heijmans,  moest SVF op voorsprong brengen. Helaas werd zijn penalty gestopt door de keeper. Zenuwslopend werd het. De beste speler van SVF, Justin Schoonderwoerd, moest alles uit de kast halen om een ingeschoten bal van Kismet van de doellijn te halen.

Nog een keer, in de blessuretijd, kreeg SVF een kans voor de winnende. Rik van der Mispel gaf de bal voor op Niels van den Berg. Deze omspeelde netjes de keeper van Kismet en de buit was binnen voor  SVF.  SVF liet in de 2e helft zien, dat zij bij machte waren om een wedstrijd te laten kantelen. De wedstrijd was niet mooi, maar wel spannend en leverde drie punten op.

Wim Terwint

FOTOALBUM

BALSPONSOR
Zondag de 12e was een zonnige en geslaagde dag, een mooie overwinning van SVF 1 op Kismet 1. Helaas konden balsponsoren Joop en Annette Vernooy er zelf niet zijn, dus hebben we vanochtend de bijbehorende wedstrijdbaltaart bezorgd en kan hij lekker worden opgegeten bij de koffie. Familie Vernooy hartelijk dank namens SVF 1!