Moeilijk scoren voor SVF in de derby tegen DEV

16 Oct 2017 | Senioren, SVF 1

Na heel veel jaren, afgelopen zaterdag weer een derby SVF-DEV. Alhoewel het niet meer de derby’s zijn van vroeger. Langs de lijn was er af en toe wat roering  tegen de scheidsrechter en grensrechter. Volgens mij draag dat helemaal niets bij aan de uiteindelijke einduitslag.

De 1e helft  zijn er voor beide teams wel wat kansen. SVF werkt weer ontzettend hard, daar DEV dat voetballend wat makkelijker deed. Tot  de 45e minuut. Keeper Kevin Kroon wist een bal niet vast te houden. Er staan een drietal spelers van SVF omheen, maar één speler van DEV was hen te vlug af en wist de bal over de doellijn te werken. Zodoende kon DEV met een voorsprong (0-1) gaan rusten.

De 2e helft begon SVF met Remco den Broeder voor Justin Schoonderwoerd. SVF kreeg minstens twee grote kansen die gemaakt hadden moeten worden, maar de scherpte ontbrak en een beetje geluk was niet aanwezig. In de 15e minuut moest SVF op voorsprong komen, maar Mick van de Bildt vond de keeper van DEV op zijn weg. Zijn schot werd prachtig gehouden door de doelman. Twee wissels kwamen er nog in. Jeroen de Wit voor Rik van der Mispel en Magdy Kandi voor Nando Koedam. SVF voerde de druk op en zette alles op alles voor de gelijkmaker. SVF kreeg kansen maar DEV was soms ook heel dicht bij een doelpunt.

In de 40e minuut kreeg Nick Vermeer zijn tweede geel en mocht met rood het veld verlaten. Met de overgebleven tien man nam SVF toch nog risico’s. Ging volop in de aanval maar de aansluitende treffer wist SVF niet te maken. De manier van voetballen door SVF gaf DEV natuurlijk ook de ruimte voor uitvallen en wist zelfs de stand te brengen op 0-2. SVF moest zich gewonnen geven. Het is heel simpel. Wie de meeste goals maakt is winnaar. Het scoren bij SVF is en blijf heel moeilijk.

a.s zaterdag 21 okt weer een thuiswedstrijd voor SVF tegen Ede/Victoria. Nick Vermeer is geschorst, maar Julien Heijmans is er weer bij. Laten wij de jongens die steun geven, waar ze wat aan hebben.

Wim Terwint

FOTOALBUM

Schrijf je in voor de nieuwsbrief