Met zomeravondvoetbal naar 3 punten, OSO – SVF 1-3

29 May 2023 | SVF 1

We beginnen dit verslag met het overlijden van Annie van den Berg, op de zeer respectabele leeftijd van 94 jaar. Samen met haar vorig jaar overleden man Kees, hebben zij veel betekend voor onze mooie dorpsclub. En zo gingen we vandaag zonder één van onze trouwste supporters naar OSO op het Jagerslaantje in Loosdrecht.

Het ging om de laatste competitiewedstrijd van het seizoen 2022-2023, waarbij er voor beide clubs niets meer op het spel stond. Een wedstrijd “om des keizers baard” zou het zijn vandaag. De prijzen werden op de andere velden verdeeld, waarbij VIOD vorige week al de kampioensvlag mocht hijsen. Van hart proficiat VIOD en vorige week vertelden we dat al: aan het einde van de rit sta je op de plek waar je hoort te staan. En meer dan de 8e plek met 9 punten minder dan de kampioen zat er dus voor SVF kennelijk niet in. Ook Cobu Boys gaat nu uiteindelijk naast Austerlitz en SVMM mee doen om promotie en dat hebben zij te danken aan een zeer goeie laatste competitiehelft. We wensen al deze clubs veel succes en vooral ook plezier in de nacompetitie.

Ondanks deze zeer matige laatste wedstrijd hebben we toch best genoten van dit seizoen. Jammer dat we niet meedoen aan het nacompetitie-toetje, maar we hebben er wel lang om meegestreden. Een competitie werd het met telkens wisselende koplopers, waarbij de verschillen erg klein waren. En we blijven het zeggen: bovenin meedoen in de vijfde klasse is echt veel leuker dan onderin moeten vertoeven in de vierde klas. Dat neemt natuurlijk niet weg dat onze nieuwe trainer Gerard Pouw daar heel anders over zal denken, maar dat moet natuurlijk ook. Want je speelt uiteraard wel om te winnen…

Er waren plannen vandaag, om met een klinkende overwinning het seizoen nog een beetje extra glans te geven. Mooi weer, leuke tegenstander, verrassende rit naar Loosdrecht en natuurlijk de laatste wedstrijd voor onze trainer Joost Kooijman, teamleider Robert Otten en verzorger Daan ten Heuvel. Helaas: een mooie wedstrijd werd het niet! Een potje zomeravondvoetbal met een OSO wat niet kon en een SVF dat het eigenlijk wel best vond. Het verlag gaan we dan ook heel kort houden, ik zou niet weten wat ik “op papier” zou moeten kalken. Nou vooruit: enkele wetenswaardigheden dan: Rik van der Mispel kopt de 0-1 binnen na een prima actie van Gijs van Woudenberg, Rik maakt ook de 0-2, Jesse Bongers maakt een overtreding binnen de 16m (daar zijn de geleerden het nog niet over eens?) met penalty en rode kaart als gevolg, Freek maakt een doelpunt waarbij de keeper achterover valt tegen het net aan maar de bal wel uit het net weet te krijgen en scheids H. Sharif niet gezien heeft dat dit een geldig doelpunt was, we hebben alleen al in de tweede helft ongeveer 30 voorzetten gezien waar geen vervolg op kwam, net voor tijd scoort Mick van de Bildt ons derde (maar dus eigenlijk het vierde) doelpunt en blaast de matige scheids snel daarna vandaag voor de laatste keer. Drie punten na een zeer matige wedstrijd en als 8e geëindigd, waar er mogelijk toch iets meer ingezeten had.

Afijn, het is niet anders zeggen we dan en in het nieuwe seizoen zijn er weer nieuwe kansen. Maar eerst maar afscheid nemen van Joost, Robert en Daan. De selectie deed dat met een BBQ ergens in de Wijkersloot (bij de fam. van Rooijen. red.). Maar ook mijn dank gaat uit naar deze drie personen die een lastige periode moesten meemaken gedurende die vervelende coronajaren. Een verloren seizoen hoor ik sommigen zeggen? Nou dat toch zeker niet is mijn mening! Want ik zei het al eerder: ik heb best genoten van deze competitie. Niet altijd weliswaar, maar tevredenheid overheerst toch wel. Bijna altijd (op de laatste wedstrijd na) is er behoorlijk strijd geleverd en hebben we lang mee gedaan. En op een paar na hebben we ook bijna altijd goeie scheidsrechters gehad. En ook heeft Rik van der Mispel er “heel geniepig” toch 17 goals (en dus bijna 18) in hangen…, en ook was het bijna altijd zeer gezellig na de wedstrijden, en ook waren er telkens weer bijna altijd meer SVF-supporters bij de wedstrijden dan publiek van onze tegenstanders, en we hadden bijna een periodetitel en hadden we bijna weer vierde klasser geweest… Wel een beetje veel “bijna” dus dit seizoen. Tegen een aantal zogenaamde “mindere” tegenstanders hebben we het laten liggen, terwijl we tegen een aantal “gerenommeerde” teams wel de punten pakten. Maar ja, iedereen weet: soms zit het mee en soms zit het tegen.

Alsnog dank aan alles en iedereen rondom ons eerste elftal. Ook dank aan alle spelers die zich ingezet hebben, want echt! over het algemeen was het toch eigenlijk best wel tot tevredenheid zo. Dank ook aan de sponsor Was by Duurstede voor de prijsjes betreffende telkens de MOTM.

Kortom: ik vind het wel prima zo. Volgend jaar weer beter, vermoedelijk tegen een aantal bekende tegenstanders uit de buurt. Een nieuwe trainer die nu nog even brak is van zijn kampioenschap met Saestum…, (van harte Saestum) oftewel: nu even rust op Sportpark De Nieuwe Kamp en hopen op een mooie zomer. Nu nog een aantal afsluitende activiteiten, te beginnen met het alom bekende en traditionele familie-toernooi, aanstaande zondag! En daarna vol goede moed het nieuwe seizoen in.

Foto’s van Wim Terwint staan in een album.

Goeie vakantie gewenst en vriendelijke groet,

Kees