Memoriam Cees van den Berg

22 Feb 2022 | Laatste Nieuws

Memoriam Cees van den Berg.​​​​​​             Cothen, 22 febr. 2022

Heden 19 februari hebben wij te horen gekregen, dat ons oudste lid, Cees van den Berg, overleden is.

Tijdens de 91 levensjaren heeft hij privé ook tegenslagen moeten verwerken. Zijn ontspanning vond hij bij SVF. Heel veel vrije tijd werd besteed aan SVF. Zijn hart lag op de eerste plaats bij zijn gezin, maar hij bleek ook een echte SVF-er te zijn. Hierbij gesteund door zijn vrouw Anny.

Welke functies heeft Cees bij SVF bekleed? Het is bijna te veel om op te noemen.

Zo is hij 23 jaar lang secretaris geweest.  De notulen van de bestuursvergaderingen werden door hem keurig opgeschreven in een notulenboek. Hij was 25 jaar lang mede-inkoper van kantinezaken.

Namens SVF had hij 10 jaar zitting in de sportstichting Dorpshuis. De voorzittershamer heeft hij ook nog een korte periode gehanteerd.

Het was dus niet vreemd dat hij in 1970 benoemd werd tot erelid van SVF. Een onderscheiding die hij zeker verdiend had.

Op ons nieuwe sportpark was Cees een stille kracht. Cees sloeg bijna geen dag over. Er was iedere dag wel iets te doen. Cees had een hekel aan onkruid. Oud papier werd door Cees opgeruimd.

Sportief was Cees ook betrokken bij SVF. Hij heeft jaren in het 2e elftal gespeeld en hij was grensrechter van het 1e elftal.  Ook was Cees een trouwe supporter van SVF. Hij had dan ook een excuus daar zijn zonen allemaal voetbalden bij SVF, de één wat hoger dan de andere.

Wij zullen Cees gaan missen.  Uitbundig was hij niet, maar met zijn scherpe opmerkingen, hield hij velen bij de les. Fijn dat wij afscheid kunnen nemen in zijn geliefde clubgebouw bij SVF.

Wij wensen Anny, kinderen, kleinkinderen en verdere familie heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.

91 jaar is een mooie leeftijd, maar hij laat een lege plek achter. Het zal even wennen zijn.

Het bestuur van SVF