Meid van de wedstrijd: SVF – Elinkwijk

19 Nov 2018 | Laatste Nieuws

Suus is de leidster van mijn team MO15-2 en zij heeft mij gevraagd om vandaag mee te doen als “meid van de wedstrijd”. Superleuk, maar ook eigenlijk wel een beetje spannend. Mama liep met mij mee naar het voetbalveld en daar zat het damesteam nog te lunchen in de kantine. Daar hadden ze ook pannenkoeken, maar ik hoefde niets.

Daarna gingen we naar de kleedkamer om de sportkleren aan te doen en toen was het tijd voor de warming-up. Ik kreeg een heel mooi shirt met “meid van de wedstrijd” op de rug. We gingen voor de wedstrijd nog even de kleedkamer in en daar ging de coach vertellen over de posities. Voordat de wedstrijd kon beginnen moest er eerst nog een teamfoto gemaakt worden. Daarna begonnen we met de wedstrijd en mocht ik de aftrap doen. Samen met Simone ging ik overschieten en naar de keeper van de tegenpartij. Ik probeerde te scoren, maar jammer genoeg ging die mis.?☹️?

In de eerste helft gingen ze heel goed spelen en deden ze heel erg hun best om een doelpunt te scoren. En dat lukte gelukkig en het was 1-0. In de rust mocht ik ook weer mee de kleedkamer in en daar gingen ze bespreken over hoe het ging. En toen was het tijd voor de tweede helft. Bij de wissel van de tegenpartij kwam er een heel gek mens het veld in en die zei: “Ik ga jullie helemaal kapotmaken!”. Dat vond ik wel heel gek.

Jammer genoeg ging Renske heel hard onderuit en kon niet meer lopen en moest met de brancard van het veld. En daarna ging Suus ook nog onderuit en toen moest ze huilen en dat vond ik zielig. De tegenpartij heeft in de tweede helft een doelpunt gescoord en de eindstand was 1-1.

Na de wedstrijd kreeg ik patatjes en appelsap. En ook nog een bal met alle namen en nummers erop ⚽️.

Ik vond het een gezellige dag en bedankt voor alles. Beterschap voor Renske, want die heeft de enkelbanden gescheurd. En Suus, doe de volgende keer maar voorzichtig ?.

Groetjes van Diede