Matige wedstrijd, wel drie punten

12 Sep 2016 | Geen categorie

Ardahanspor is een ploeg, die het niet van snelheid moet hebben, kijkend naar hun gemiddelde leeftijd en hun overgewicht. Geef ze echter niet teveel ruimte, want voetballen kunnen ze wel. Wanneer de achterhoede van SVF dan ook nog eens niet adequate ingrijpt is het voor Ardahanspor eenvoudig om in de 13e minuut op voorsprong te komen(1-0). Voor Ardahanspor  was dat dan ook het sein om te gaan tijdrekken. Vreemd maar waar.

SVF wist geen snelheid in hun spel te brengen en de afvallende ballen waren doorgaans voor de tegenstander. In de 35e minuut kwam toch de gelijkmaker tot stand. Op rechts werd de bal voorgezet door  Sam Odijk en Scören Verbeek rondde dit keurig af.(1-1) Vlak voor rust ging Martin Oostveen helaas in de fout waardoor SVF met een achterstand de rust inging. (2-1)

De 2e helft bleef Niels van den Berg achter in de kleedkamer en nam Mick van de Bildt zijn plaats in. Ardahanspor bleef het spel vertragen en SVF kon daar geen snelle acties tegenover zetten. In de 60e minuut bracht de trainer nog twee wissels in. Wesley Nagel en Sander Botman voor resp. Sam en Regino Odijk. Eindelijk een snelle actie van Mick over de linker vleugel. Hij zette de bal voor en Sander Mocking was precies op tijd om koppend de gelijkmaker voor zijn rekening te nemen. (2-2)

Zou er dan toch nog een overwinning inzitten!. Ardahaspor was moe gestreden. SVF verhoogde de druk en toen in de 85e minuut Mick de bal toegespeeld kreeg van Martin wist hij de keeper te passeren. (2-3)

Men zeg wel eens, een slechte wedstrijd moet je ook weten te winnen en dat lukte SVF deze middag.
a.s. zondag  18 september speelt SVF de thuiswedstrijd tegen JSV uit Nieuwegein.

Wim Terwint

FOTO’S