Leuke wedstrijd, wel verloren

09 Oct 2016 | Senioren, SVF 1

SVF1 – Forza Almere 1

De twee ploegen van vandaag, 9 oktober 2016 , waren op voorhand aan elkaar gewaagd. Met maar één punt verschil op de ranglijst, in het voordeel van SVF, was winst vandaag heel belangrijk.

Al gauw was te zien dat Forza Almere een goed voetballende ploeg was die men geen ruimte moest geven en dat was nu dan ook de oorzaak van het eerste doelpunt van Forza.  Een speler van Forza  kreeg alle gelegenheid om in de achtste minuut van de wedstrijd aan te leggen voor een prachtig schot waar keeper Wesley van Laar kansloos op was. (0-1)

SVF bleef ook via enkele kansen gevaarlijk en dat resulteerde in de twintigste minuut tot de gelijkmaker. Niels van den Berg gaf vanaf rechts een pass op Regino Odijk, deze kwam zo vrij voor de keeper, zodat hij niet kon missen.(1-1)  In de vijfentwintigste minuut dacht Forza weer op voorsprong te komen, maar de scheidsrechter keurde dit doelpunt af wegens een overtreding door Forza.
Mick van de Bildt was inmiddels gewisseld voor Sander Mocking die niet geheel in de wedstrijd zat.

In de dertigste minuut kwam Forza toch weer op voorsprong. In de achterhoede van SVF was men te laat met ingrijpen. (1-2).  Voor rust kwam SVF weer op gelijke hoogte. In de vijfendertigste minuut  gaf  Sander Mocking een pass op Niels van den Berg en hij bracht SVF op gelijke hoogte. (2-2) Met deze stand ging men ook rusten. Een 1e helft die leuk op en neer ging met soms goed voetbal.

Tien minuten in de 2e helft moest Sören Verbeek wegens een blessure vervangen worden door Mats Vermeulen.  Forza zakte wat weg ten opzichte van de 1e helft. SVF kreeg volop kansen om op voorsprong te komen. Zo ook in de vijftiende minuut toen Sander Mocking een 100% kans kreeg. Maar helaas zonder succes.

Regino Odijk moest na een grove overtreding het veld ook verlaten en werd vervangen door Nick Vermeer. De kansen bleven komen, maar steeds ontbrak het aan de juiste afwerking. Forza bleef echter ook gevaarlijk door counters.  Zou het nu dan ook weer zo zijn, dat wanneer jezelf niet scoort dat de tegenpartij dat wel doet.

Deze gedachte werd werkelijkheid en vijf minuten voor tijd keek SVF tegen een achterstand aan. (2-3) Ondanks verwoede pogingen lukte het SVF niet om alsnog een gelijkspel binnen te halen. Eén punt , tegen een goede tegenstander was zeker een mogelijkheid geweest.

a.s. zondag 16 oktober speelt SVF de uitwedstrijd tegen HVC uit Amersfoort om 14.00 uur en dan gaan we weer voor de drie punten.

Wim Terwint

FOTOALBUM

balsponsor-met-taart-9-okt-2016

Balsponsor van vandaag: Bakker En Koopmans. Klaas Koopmans nam de taart in ontvangst !