Koninklijke onderscheiding voor John Stooker

18 Nov 2015 | Laatste Nieuws

John Stooker ontvangt het Lidmaatschap in de Orde van Oranje Nassau !!

Namens SVF van harte gefeliciteerd John !

Langbroek, 14 november 2015. Tijdens de jaarlijkse Korpsavond van de vrijwillige brandweer post Cothen/Langbroek reikte burgemeester Poppens een Koninklijke onderscheiding uit en ontvingen een aantal brandweerleden een diploma en/of medaille.

Grote waarde
Postcommandant Paul van der Mispel vroeg na zijn welkomstwoord aan de vertegenwoordigers van de Veiligheidsregio Utrecht(VRU) aandacht voor verschillende aandachtspunten die zich afgelopen jaar hebben voorgedaan tussen de professionele VRU en de vrijwillige brandweermannen die moeten kiezen na een melding tussen de toenemende druk voor hun dagelijks werk of het vrijwillige brandweerwerk. Burgemeester Poppens gaf aan goed gehoord te hebben waaraan de postcommandant appelleerde. Poppens sprak verder voor het uitreiken van de medailles zijn waardering uit: “De gebeurtenissen in Parijs laten zien hoe belangrijk veiligheid is. De inzet van de vrijwillige brandweer is van grote waarde voor onze veiligheid”. Poppens gaf aan het afgelopen jaar onder de indruk te zijn van de behulpzaamheid en daadkracht van de brandweermannen.

Jubileum
Ook een aantal andere brandweerleden wordt in het zonnetje gezet vanwege een jubileum. Zij krijgen een diploma en/of medaille. Het gaat om: Marc van Schaik (12,5 jaar), Pieter van Dijk, Niels Roelofse, Jeroen Schoonderwoerd en Kees Vernooij (15 jaar), Rob Balk en John Stooker (20 jaar),  Martijn Raymaekers (25 jaar) en Paul van de Mispel (30 jaar).

Koninklijke onderscheiding
Na een korte pauze werd een Koninklijke onderscheiding, behorend bij het Lidmaatschap in de Orde van Oranje-Nassau, uitgereikt aan John Stooker. “John Stooker is ruim 20 jaar actief lid van de vrijwillige brandweer en heeft zich ingezet voor de samenleving en daarmee een belangrijke bijdrage geleverd aan de openbare orde en veiligheid in zijn woonplaats en de regio. Hij doet dit naast zijn baan als medewerker preventie bij de Veiligheidsregio Utrecht”.

ajubilea