Kesteren tegen SVF, de eerste driepunten zijn binnen

09 Oct 2017 | Senioren, SVF 1

Op deze sombere zaterdagmiddag naar Kesteren gereden om te kijken of de eerste punten gepakt konden worden. Kesteren had reeds drie punten uit twee wedstrijden.
De wedstrijd begon met een grote verrassing in de opstelling van SVF. De vaste keeper Kevin Kroon moest helaas verstek laten gaan. Trainer Edwin Bakker, jaren terug al zijn verdiensten gehad als keeper, had zijn schoenen weer opgezocht en verdedigde deze middag het doel van SVF.

Al gauw bleek dat SVF in deze wedstrijd de eerste punten zou kunnen pakken. SVF begon gelijk weer met hard te werken en wist door opbouwend spel of met de lange bal, voor onze snelle spitsen, kansen te creëren. Toch moest SVF oppassen. Zeker voor de nummer 10 en 13, de gevaarlijkste spelers van Kesteren, maar keeper Edwin was op zijn hoede. In de 25ste  minuut wist Mick van de Bildt zich vrij te spelen op links. Zijn voorzet was op maat voor Regino Odijk en koppend was daar de voorsprong voor SVF (0-1). Zowel SVF als Kesteren kregen de kans om te scoren, maar beide keepers hielden hun doel verder schoon tot de rust.

In de 10de minuut van de 2e helft een voorzet vanaf rechts die keurig door Sander Mocking tot doelpunt werd verwerkt.(0-2). Een mooie voorsprong, maar had SVF de voorgaande wedstrijden niet een voorsprong uit handen gegeven? Twee minuten later maakte Kesteren de aansluitende treffer (1-2). SVF bleef de betere ploeg. Kesteren had veel overtredingen nodig, wat het spel niet ten goede kwam. In de 63ste minuut mocht SVF een penalty nemen na een overtreding op Sander Mocking. Deze werd onhoudbaar ingeschoten door Julien Heijmans (1-3). Jammer was, dat de  scheidsrechter even later een glaszuivere treffer van SVF afkeurde.  De grensrechter van Kesteren vlagde voor buitenspel, maar de weinige supporters van SVF waren een andere mening toegedaan.

Er werden wissels ingebracht. Bart van Dijk voor Roel Barten en Wesley Nagel voor Regino Odijk. Tien minuten voor tijd was een vrije schop van Kesteren onhoudbaar voor Keeper Edwin en kwam de stand op 2-3. Het werden nu spannende laatste tien minuten. Ter versterking van de verdediging werd  Remco den Broeder ingebracht. Jammer was dat Julien Heijmans het veld moest verlaten ( 2x geel). Een rode kaart die niet nodig was .

Het verlossende eindsignaal klonk als muziek in de oren.  De drie punten gingen mee naar Cothen.

Ondanks het slechte weer heb ik een aantal foto’s gemaakt, van onder mijn paraplu vandaan en met één hand fotograferen is niet ideaal. Zaterdag 14 oktober a.s. een streekderby. Na heel veel jaren weer een wedstrijd SVF-DEV en wel om 14,30 uur. Ik verwacht heel wat meer supporters als in Kesteren.

Wim Terwint

FOTOALBUM

Schrijf je in voor de nieuwsbrief