Kesteren – SVF, zeer matige wedstrijd

19 Nov 2018 | Geen categorie

SVF startte met een grote verassing in de opstelling. Niet Timo de Groot, maar Julian Heijmans was deze middag de keeper van SVF. Julian, in goede doen, is toch een gemis op het middenveld. De wedstrijd begon met de wetenschap dat Kesteren één punt minder had dan SVF, dus bij winst kon SVF een gaatje slaan. Al gauw was duidelijk dat Kesteren een matige ploeg was. SVF zou deze wedstrijd dus moeten kunnen winnen.

Tot aan de 27e minuut had SVF ook het betere van het spel, maar bij een van de schaarse aanvallen van Kesteren over rechts, kon Julian in eerste instantie nog ingrijpen, maar de terugspringende bal werd alsnog over de doellijn gewerkt, waardoor SVF op een 1-0 achterstand kwam. SVF had ook zo zijn kansjes, maar tot een goedlopende aanval kwam het niet. Vijf minuten voor de rust, werd hands gemaakt door Kesteren, waardoor Wesley Heijmans een penalty mocht nemen. Hoog, snoeihard door het midden, was het resultaat (1-1). Vlak voor rust kreeg Jorn Mocking nog een vrije bal te nemen. Deze werd hard ingeschoten. De keeper had de bal niet klem, maar wist dit alsnog te herstellen.

Over de 2e helft kunnen we heel erg kort zijn. SVF begon deze helft met Jorrit van Dam voor Bart van Dijk. Na verloop van tijd werd het spel steeds slechter bij beide ploegen. Men wist zeer moeilijk een medespeler te bereiken. De wissels, Stephan Rieff voor Justin Schoonderwoerd en Daan de Haas voor Jorn Mocking, konden hier ook geen verandering in brengen. De gelijke stand op dat moment zou goed de verhouding weergeven, maar de scheidsrechter zag in de 79e minuut een overtreding van Stephan Rieff en kende Kesteren een penalty toe. Deze werd goed benut.

Hoewel SVF enigszins de druk opvoerde om er alsnog een gelijkspel eruit te slepen, mocht dit toch niet baten. SVF kon teleurgesteld huiswaarts keren met weer een nederlaag. Wanneer zou SVF nu eindelijk eens met een volledig elftal kunnen starten. Geen blessures of afwezige spelers om welke reden dan ook. SVF heeft iedere competitie wedstrijd met een andere bezetting moeten spelen. Hopelijk gaat dat binnenkort gebeuren en dan zal SVF zeker punten gaan pakken.
Aanstaande zaterdag 24 november speelt SVF de uitwedstrijd tegen Echteld om 14:30 uur.

Foto´s van deze wedstrijd zijn te zien in het album.

Wim Terwint