Kerstgroet 2022

20 Dec 2022 | Laatste Nieuws

Aan alle leden, donateurs, vrijwilligers en sponsoren van SVF.

Bij het schrijven van deze kerstgroet op 18 december is de temperatuur onder de nul graden. De afgelopen dagen en nachten heeft het flink gevroren. Op plassen en sloten wordt door jong en oud geschaatst. Er zijn geen wedstrijden meer en de 1e helft van het voetbalseizoen zit er weer op. In de kantine van SVF is kerstversiering door vrijwilligers aangebracht. Nog even en de kerstdagen van 2022 gaat beginnen en vieren we kerstmis.

Kerstmis komt van de naam Christ-mis: de mis (viering) van Jezus Christus en is een feest van het licht. Het is de donkerste tijd van het jaar, dus branden veel mensen kaarsen en worden er lichtjes in de kerstboom gehangen. Tijdens de kerstdagen komen mensen gezellig bij elkaar om te eten en te drinken. We geven elkaar wat extra aandacht en soms een cadeau. Ondanks dat we niet voetballen gaat het besturen van de club gewoon door. Zo bereiden we ons voor op de nieuwjaarsreceptie van zondag 8 januari. We starten deze dag met het traditionele oliebollentoernooi.

Als bestuur kunnen we terugkijken op een inspirerend kalenderjaar. Tijdens de ALV hebben we afscheid genomen van Claudia, Caroline, Anton en Esther. Vier nieuwe bestuursleden zijn toegetreden en draaien inmiddels al een paar maanden mee. Hiermee hebben we een belangrijk stap gezet om SVF Vitaal te houden. Een voorbeeld van een gezonde vereniging is de ontwikkeling van het ledenaantal. Als je maand na maand vaststelt dat er meer leden in diverse leeftijdsgroepen bijkomen dan is dat een positieve ontwikkeling. Een tweede voorbeeld is de aanstelling van een vrijwilligerscoördinator die met zijn team aan de slag gaat om de nog openstaande vacatures in te vullen. Verder is de sponsoravond goed bezocht door vele sponsoren en Vrienden van SVF. We zijn een bloeiende vereniging en daar zijn we trots op. Hartelijk dank voor je bijdrage.

Geniet van de kerstdagen, en proost op een mooi nieuwjaar.

Namens bestuur: Sharon, Wendy, Jan Willem, Sander, Gerjan, Rene en Erwin.