Kerst- en nieuwjaarsgroet van het bestuur

24 Dec 2020 | Laatste Nieuws

Beste SVF’s,

Het afgelopen jaar was er een om nooit meer te vergeten.

De gezondheidscrisis veroorzaakt heel veel leed in families en onder dierbaren. In het gezin, op het werk en op de sportvereniging heeft het enorme impact. Voor een grote groep mensen geldt dat ze thuis zitten, niet kunnen voetballen, op andere manier communiceren met elkaar, de 1,5 meter afstand houden, het vele handen wassen en mondkapje dragen. Allemaal dingen die wij met z’n allen niet gewend waren, maar nu wel als het “nieuwe normaal “ervaren.

We hopen dat tegen het Covid-19 virus snel een vaccin beschikbaar komt en we weer richting het oude normaal kunnen gaan.

We hebben er vanaf maart mee leren leven. “Corona” heeft de nodige impact op iedereen. Het bestuur is trots op de samenwerking en inzet van alle vrijwilligers in deze lastige, onzekere, spannende tijd en onder bizarre omstandigheden. Het bestuur heeft zich sinds maart vooral beziggehouden met alles rondom de financiële situatie van de vereniging.

Het seizoen 2019 – 2020 hebben we gelukkig positief kunnen afsluiten. Bij het opstellen van de nieuwe begroting was er nog geen sprake van een 2e Lock down. Op 13 oktober kreeg het amateurvoetbal te maken met de nieuwe coronamaatregelen waardoor de competitie stil kwam te liggen. We moeten nog maar zien wat we van de begroting kunnen waarmaken.

De maatregelen van maandag 14 december hebben ook gevolgen voor de plannen rondom de herstart van de competities. Het scenario waar de afgelopen tijd door de KNVB aan is gewerkt en die wij met jullie wilden delen, is door de duur van de maatregelen alweer ingehaald door de actualiteit.

Wat in ieder geval duidelijk is geworden is dat een herstart van de competities op 16/17 januari er logischerwijs niet meer inzit. Daarnaast staat ook vast dat het niet meer haalbaar is om de huidige competities in z’n geheel te hervatten. Na 12 januari zal bekendgemaakt kunnen worden hoe het vervolg er van de competitie eruit komt te zien.

Het jaarlijkse oliebollentoernooi en nieuwjaarsreceptie kan helaas ook niet doorgaan. Op deze dag staan we ook altijd even stil bij onze jubilarissen. Dit doen we door een persoonlijk woord en een speldje. Omdat we dit moment niet ongemerkt voorbij willen laten gaan komt hier nog een vervolg op. Wat we gaan doen blijft nog even een verrassing.

Het blijft vooralsnog van iedereen veel energie, flexibiliteit en incasseringsvermogen vragen. Help elkaar waar nodig. Alleen samen komen we verder. Denk vooral aan de ouderen, alleenstaanden en zieken. Wees lief voor elkaar. Hou het vol en blijf gezond.

Wij wensen iedereen sfeervolle kerstdagen en een mooi oud en nieuw.

Het bestuur van SVF