Kampong JO13-3 tegen SVF JO13-1

02 Oct 2017 | JO13-1, Pupillen

Wedstrijdverslag Kampong JO13-3 tegen SVF JO13-1

Zaterdag 30 september stond er een uitwedstrijd bij Kampong op het programma.
De eerste minuten zijn nog wat aftastend, maar SVF speelt attent en komt dan ook na 7 minuten al op voorsprong door een mooi geplaatst schot in de hoek van Luuk. Daarna is SVF duidelijk de bovenliggende partij. Joep is een paar keer dichtbij een treffer, maar het is uiteindelijk Tijl die er vrij snel daarna 2-0 van maakt met een mooie schuiver! Voor rust voeren Rens (prima schot) en wederom Tijl (stiffie met z’n slechte been!) de score nog verder op en gaat SVF rusten met een comfortabele voorsprong.

Komt Kampong dan helemaal niet in het spel voor? Ja zeker wel. De thuisploeg is alleen wat ongelukkig en raakt voor de pauze zowel de paal als de lat. En ook de achterhoede van SVF wil niet echt meewerken: de backs Vernooij (Bram & Simon) zijn bijna niet te passeren, het centrum met Ted en Sjoerd staat als een huis en ook Duncan keept een goede partij. Toch moet SVF bij de les blijven. Dat blijkt ook wel de 2e helft………

Rens maakt met een fantastische lob van halverwege de helft nog wel supergaaf de 5-0, maar daarna heeft Kampong een aantal snelle uitbraken. Vooral hun rechtsbuiten is slim en snel. SVF heeft dan de rugdekking een paar keer niet op orde en zo komt Kampong binnen korte tijd op 5-1 en 5-2. Kampong ruikt bloed en blijft de rest van de 2e helft volop drukken, waardoor het toch nog spannend blijft.

Gelukkig blijft SVF overeind, waardoor de wedstrijd eindigt in een prima 5-2 overwinning! Goed gevoetbald jongens! De supporterts langs de kant hebben zich prima vermaakt, ondanks de regen.

Marcel van der Graaf