JO10-1 op toernooi in Driebergen

29 May 2017 | JO10-1, Pupillen

Zaterdag 20 mei hadden we ons eerste toernooitje in Driebergen. We mochten ‘s ochtends eerst lekker uitslapen. Het verzamelen was pas om 12.00 uur. Toen we gingen verzamelen ging het echt heel hard regenen. We waren blij dat we nog een stukje moesten rijden. Toen we in Driebergen aankwamen, was het droog. Yes!

We speelden al onze wedstrijden op veld 2b, elke wedstrijd duurde 18 min. Jan-Willem hield netjes bij wie erin mocht, zodat we allemaal evenveel speelden. De zon scheen heerlijk, maar er was ook veel wind. De eerste wedstrijd speelden we met wind tegen. Dustin trapte de ballen mooi uit en ook nog super ver ondanks dat hij wind tegen had. Maar we wisten niet tot scoren te komen, hoe we ook ons best deden. De tegenstander wist wel tot scoren te komen, gelukkig maar 1 keer. De eerste wedstrijden hebben we verloren met 1-0.

Toch maar een andere tactiek en aan de andere kant van het veld gaan staan, zodat we tijdens de volgende wedstrijden wind mee zouden hebben. De tweede wedstrijd speelden we lekker samen over. We bleven ervoor gaan en op het laatste moment wist Sem nog net te scoren. We hadden gewonnen met 1-0. Zou onze tactiek wind mee geholpen hebben????

Tijdens de derde wedstrijd bleven we leuk samen spelen. Ook achterin werd het goed dichtgehouden door de dekking en de keeper. Waardoor ervan achteruit lekker opgebouwd kon worden en de aanvallers genoeg energie hadden om zuiver te passen in het doel. We hebben deze wedstrijd gewonnen met 4-0. Wat loopt het lekker met elkaar. Tussendoor gingen we ook kijken bij JO11-2. Echt leuk als er meerdere teams van je eigen club wedstrijden spelen. Zo kun je elkaar aanmoedigen en dat is super leuk.

We begonnen vol enthousiasme aan de laatste wedstrijd. Het ging lekker gelijk op, alleen wist de tegenstanders te scoren. We hebben net verloren met 1-0.

Aan het eind van het toernooi was er ook een prijsuitreiking. We moesten allemaal verzamelen bij het hoofdveld en gaan zitten op de tribune. We kregen daar te horen dat we derde waren geworden. We kregen ook een beker, ik als aanvoerder mocht deze in ontvangst nemen. Ik heb een rondje over het veld gelopen met mijn teamgenoten achter mij aan. Daarna heb ik de beker aan de andere gegeven.

Het was een super toernooi en op naar het volgende toernooi. Ik heb er nu al zin in…..We kunnen het kanjers!!!

groetjes Jurre