Hierrr met die nieuwe kantine

03 Mar 2022 | Laatste Nieuws

Eindelijk mag het weer, voetballen met publiek langs het veld. Precies op tijd is onze kantine klaar om het publiek weer te ontvangen. In de tijd dat de kantine gesloten was voor bezoekers vanwege de corona-maatregelen heeft er een grote make-over plaatsgevonden. In anderhalve maand hebben vrijwilligers onder aanvoering van het kernteam de kantine grondig onder handen genomen. De resultaten spreken voor zich, een frisse en moderne voetbalkantine waar jong en oud gezellig kunnen zitten. Maar hoe is dit project tot stand gekomen? In gesprek met Jan-Willem en Barbara volgen we de make-over van de kantine van begin tot eind.

Het speelde al een tijdje, verschillende mensen vertelden dat er verandering moest komen in onze kantine. Er was een gebrek aan gezelligheid en de jeugd zou graag een zithoek zien verschijnen. Het bestuur zag de kantine-inkomsten teruglopen en besloot dat het inderdaad tijd werd om de kantine aan te pakken. Barbara, de moeder van twee jeugdspelers, werd gevraagd om een presentatie met nieuwe ideeën te geven aan het bestuur. De plannen die waren uitgewerkt vielen in de smaak bij het bestuur en er werd besloten dat het zo uitgevoerd zou worden. Alleen… er was nog niet direct geld beschikbaar, maar dit werd in de anderhalf jaar daarna bij elkaar gespaard, welkome bijdragen kwamen van o.a. Raboclubactie en Ah-actie. In november werd een kernteam gevormd met Barbara, Jan-Willem, Arthur en Sander.  Ze hebben taken verdeeld en gingen op zoek naar vrijwilligers. Gelukkig konden er veel vrijwilligers tussen kerst en oud en nieuw meehelpen. De kantine was al van tevoren leeggehaald door de senioren van SVF waardoor er al snel veranderingen zichtbaar waren.
Zonder de bekerkast boven de bar leek de kantine al een stuk groter. Toen de muren gewit werden leek het al een compleet andere kantine. Wekenlang heeft het kernteam met alle vrijwilligers hard gewerkt om alles te schilderen, nieuwe meubels in elkaar te zetten en nieuwe lampen op te hangen. Ook voor de minder opvallende veranderingen is het team erg druk geweest, denk bijvoorbeeld aan het meerdere keren impregneren van alle houten meubels, het kitten van alle naden, het schuren van de posten en deuren, de stickers van de prullenbakken halen en nog heel veel andere details. Vooral de senioren zijn nog weken bezig geweest met klussen. Met nog een paar laatste puntjes op de i zou de kantine zaterdag 29 januari open gaan. Maar op de vrijdag ervoor kwam nog goed nieuws. Jan-Willem had de verfrekening opgestuurd naar Radio 538, voor de actie ‘Hierrr met je rekening’. Na wekenlang luisteren naar de radio was er weinig hoop meer op de laatste dag van de actie. Maarrr… om ongeveer 15:00 uur werd zijn naam toch genoemd, en belde hij nog net op tijd naar de studio. De rekening van bijna €1.500,- wordt door Radio 538 betaald en is zo een mooie bekroning op het harde werk. Dit geld zal volledig gebruikt worden om toekomstplannen voor de kantine te financieren.

Als we nu in de kantine kijken is er veel veranderd, waaronder de bar van steigerhout met lampjes erboven, statafels van olievaten met echte metalen SVF-bladhouders gemaakt door Erik Vernooij, een hoop nieuwe houten meubels gemaakt door Arthur met hulp van Henk en Hank.  Er zijn nog zo veel andere dingen om op te noemen, maar daarvoor kun je beter zelf de kantine bezoeken.

Tot slot is er aan Jan-Willem en Barbara nog een laatste vraag gesteld; Waar zijn jullie het meest trots op? Jan-Willem: “Ik ben het meest trots op de hulp van alle vrijwilligers, zonder hen hadden we dit niet kunnen doen. Ik ben erg blij met het resultaat.”
Barbara: “Het resultaat is mooier dan ik van tevoren had gedacht. Het is een mooi samenhangend geheel geworden, stoer en gezellig. Ik ben blij dat iedereen weer iets anders leuk vindt, de een vindt de lampenkappen zo leuk en de andere de kussens van oude SVF–shirts.  Ik ben er zelf het meest trots op dat het een kantine is geworden die bij bijna iedereen, zowel de jeugd als de ouderen, in de smaak valt.”

Jan-Willem en Barbara willen namens het kernteam alle vrijwilligers en sponsoren bedanken. We zien je hopelijk snel in de kantine.

Door: Björn