Het regent kaarten en doelpunten

23 Oct 2017 | Senioren, SVF VR1

Zondag 22 oktober, een grauwe grijze dag die wij SVF’ers graag willen vergeten. Het was de dag van de klassiekers, zo speelde Feyenoord thuis tegen Ajax en speelden wij, SVF Vrouwen 1 tegen Aurora uit. De wedstrijd zat vol spanning en er kwam veel publiek kijken van beide kanten.

Het was een onrustig begin van de wedstrijd, beide ploegen kennen elkaar door en door, en dat was te merken. De toon werd dan ook snel gezet en de duels waren meer dan pittig. Van beide kanten waren er om en om aanvallen maar helaas met weinig resultaat. Met hier en daar een prachtig schot uit stilstand van Sharuska, een actie van Debbie en ook Stephanie zorgde voor gevaar met een schot dat net door de keeper uit het doel werd gehaald.

De spanning was overal te voelen, er werd veel geschreeuwd langs de kant en geschopt in de wedstrijd. Het werd op een gegeven moment zo erg dat Romy werd nagetrapt door de tegenstander waarna het snel escaleerde en net niet uit liep op vechten. Beide dames gingen er met geel vanaf en het spel werd hervat. (De 1e 2 gele kaarten van de wedstrijd, telt u mee?) Kort daarna was er een aanval van Aurora, 1-0.. De strijd bleef heftig en ook Anouk moest aan de kant zitten met geel.

Aurora kwam goed de kleedkamer uit want na een paar minuten was er een actie van hun nummer 10 waarbij zij een paar spelers uit speelde en op het doel af ging. Patricia, die overigens een top wedstrijd heeft gekeept, kon het schot blokkeren maar ketste helaas weer in de voeten van de aanvaller. Ze schoot en Simone probeerde de bal eruit te knallen maar hij vloog het doel in. 2-0. SVF is het zat en is op zoek naar een doelpunt die werd gevonden na balverlies rond het 16 meter gebied van Aurora. Sharuska blokte de bal en kon zo doorlopen richting het doel. Ze kapte haar verdediger uit en stond oog in oog met de keeper die ze dit keer te slim af was. Ze knalde de bal hoog in de korte hoek. YES 2-1, er is nog een kans..

Van beide kanten werd er langs de kant gecoacht, geroepen en geschreeuwd. Dit liep soms hoog op en de scheidsrechter had snel genoeg van het vele commentaar. Ook Tim moest eraf met een kaart. Rood. Met nog een paar minuten te spelen kwamen er een aantal aanvallen van SVF. Mariska met een prachtige steekpass op Femke die de bal rakelings langs het doel schoot. Kort voor tijd was er nog een aanval van het Aurora front die succesvol afliep. Eindstand 3-1

Met uiteindelijk 4 doelpunten en 4 kaarten deed deze derby zijn naam eer aan en van beide kanten is er met veel passie gestreden. 25 maart is de revanche en wij hopen op weer een wedstrijd met veel doelpunten alleen iets minder kaarten..