Het eerste punt voor SVF

14 Oct 2019 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

De eerste minuten elkaar aftasten, maar dan wordt Nick van Vulpen, als doorgebroken speler, onreglementair afgestopt, waardoor de keeper van Candia rood krijgt en Candia met tien man verder moet. Over en weer kansjes voor beide teams, waarbij Candia in de 30e minuut een grote kans kreeg maar deze niet wist te benutten. Voor Justin Schoonderwoerd kwam Jesse Bongers in het veld, daar Justin geblesseerd was geraakt.

De 1e helft werd met een stand van 0-0 afgesloten, waarbij gezegd kan worden dat Candia het betere voetbal liet zien, maar weinig echte kansen wist te creëren. In de 2e helft een nog steeds hard werkend SVF, maar dat belemmerde Candia niet om de scoren te openen. (0-1). De trainer had inmiddels de laatste twee wissels in het veld gebracht. Roel Barten voor Mick van de Bildt en Jorrit van Dam voor Nick van Vulpen.

Ondanks dat Candia met tien man speelde was in het veld te zien, waarom  zij mede bovenaan staan. Zij verzuimde echter om de wedstrijd op slot te gooien. SVF gooide er aanvallend een schepje bovenop, want een gelijkspel was nog zeker mogelijk. In de allerlaatste minuut van de wedstrijd beging een speler van Candia een overtreding in het strafschopgebied en de scheidsrechter bestrafte dit met het toekennen van een penalty aan SVF. Volgens Candia zeer discutabel. Dit was een kans voor Julian Heijmans om op gelijke hoogte te komen met Candia. Deze kans benutte hij en bracht de stand op 1-1, waarna de scheidsrechter gelijk voor einde wedstrijd floot.

Een teleurgesteld Candia en grote blijdschap bij SVF. Candia was geheel niet tevreden met de scheidsrechter. Volgens, vooral de supporters, waren veel beslissingen in het voordeel van SVF. Ik hoorde één van de spelers van Candia echter zeggen: “Dit puntenverlies was niet nodig geweest. Wij hadden de wedstrijd zelf kunnen en moeten beslissen”. Een juiste reactie.

Schildersbedrijf Berry van Dam was vandaag balsponsor. Foto’s zijn te zien in het album.

Zaterdag 19 oktober aanstaande speelt SVF een uitwedstrijd tegen DVSA in Amerongen om 14:30 uur.

Wim Terwint