Het echte werk is begonnen voor SVF

08 Oct 2018 | Heren Zaterdag S.V.F. 1, Laatste Nieuws

Na twee overwinningen tegen zwakkere tegenstanders, vandaag dan de wedstrijd tegen SVMM. Nu moest SVF laten zien wat ze waard waren. Voorafgaand aan de wedstrijd was er een uitgebreide bespreking over deze wedstrijd, maar ook wat de verwachtingen waren voor het seizoen 2018-2019. De gehele selectie, inclusief leiding, was van mening dat men mee wilde draaien in de kop en dat men wilde gaan voor een periode. Top vijf zou een te behalen plaats moeten kunnen zijn. Met dit alles in gedachten begon men aan de wedstrijd.

Al na twee minuten stond SVF met 0-1 achter. Een bedoelde terugspeelbal op de keeper werd door Wesley Heijmans, in de voeten geschoten van de spits van SVMM. Deze bedacht zich geen moment en maakte dankbaar gebruik van dit cadeautje. SVF toonde echter veerkracht want al na twee minuten maakte Rigino Odijk, al vallend, gelijk (1-1). SVMM liet voetballend meer zien dan SVF in de eerste helft. SVF speelde te gehaast, te slordig en veel lange ballen.

De snelle rechtsbuiten van SVMM benutte zijn snelheid en met zijn voorzet wist hij in de 40ste minuut een vrije man te vinden en zijn schot bracht SVMM weer op voorsprong. (1-2) en met deze stand ging men rusten. Tijd voor de trainer om de puntjes weer op de i te zetten.

De 2e helft begon SVF met twee wissels. Rik van der Mispel en Nando Koedam bleven achter in de kleedkamer en voor hen in de plaats kwamen Jorn Mocking en Justin Schoonderwoerd. SVMM had nu veel meer moeite met SVF. SVF was ten opzichte van de 1e helft duidelijk de betere ploeg. Men creëerde kansen en iedereen wachtte op een doelpunt. Helaas bleef een doelpunt uit. Stephan Rieff werd door de trainer nog ingebracht voor Nick Vermeer. Ondanks de vele aanmoedigingen kwam SVF niet tot scoren. Het gelijke spel wat SVF op zijn minst had verdiend bleef uit.

Volgende week de uitwedstrijd tegen DVSA om 14:30 uur in Amerongen.

Foto’s van deze wedstrijd kunt u zien in het album.

Wim Terwint