Heb u dat nou ook?

24 Feb 2020 | Laatste Nieuws

Dat wanneer je de krant leest of het journaal kijkt, dat je denkt van: grote grutten, het is toch ook tegenwoordig allemaal wel erg negatief en treurig dat nieuws van vandaag……….Tenminste: ik vind dat vaak van wel!

Er zou best eens nieuws verteld mogen worden wat minder desastreus is, althans dat is mijn mening en vandaar hieronder enkele positieve berichten!

Het nieuws van 21-02-2020

Steekincident

In Driebergen heeft zich een steekincident voorgedaan. Op een terras voor een café zaten 5 personen, die een verdachte met veel haast naar binnen zagen vliegen. Op het moment dat hij weer naar buiten kwam stak hij één van de bezoekers met als gevolg één dode. Na een kortstondig gevecht moest de wesp het namelijk afleggen. De verwondingen van het slachtoffer vielen erg mee, met een klein beetje azijn werd de jeuk al snel weer minder.

Boer in put

Op een boerderij in Langbroek is een persoon in de put terecht gekomen. Door snel handelen en kordaat optreden van een aantal omstanders is erger voorkomen. Iedereen heeft weleens van die dagen dat het moreel en geestelijk effe tegen zit. Na een opmonterend gesprekje ziet de betreffende boer het weer helemaal zitten en is weer in opperste stemming verder gegaan met zijn dagelijkse werk.

Onderwijs is boos

Algemeen bekend is, dat het niet goed gaat in het onderwijs. Leraren tekorten, grote werkdruk, te lage salarissen op vooral basisscholen en veel overige malheur met staken als gevolg. Kortom: het gaat niet goed in het onderwijs en bijna alle leraren hebben zich uitstekend in deze onderwijs materie verdiept. Het positieve van deze kwestie is; dat zij allemaal wel héél veel hebben geleerd de laatste tijd.

Paard in de gang

Het is dan weliswaar bijna carnaval, maar medewerkers van een crematorium keken verbaasd op toen er een paard in de gang van het crematorium stond. Het paard betekende voor de overledene heel veel en was daarom bij de plechtigheid aanwezig. De uitvaartverzorger melde dat het verhaal behoort bij een trend die ingezet is. En waarom ook niet? Alaaaaaf ! (waar gebeurd verhaal)

En het paard leefde nog lang en gelukkig.

Vrijwilligerswerk maakt mensen gelukkig

Mensen die vrijwilligerswerk doen, zijn gelukkiger dan mensen die dat niet doen. Komt voor uit cijfers van het CBS. Onder de vrijwilligers zegt 91 % zich gelukkig te voelen, ten opzichte van 85 % bij mensen die geen vrijwilligerswerk doen. Kijk….., dan kun je er natuurlijk voor zorgen dat jij als niet vrijwilliger bij die 85 % hoort, maar ik denk dat je daar niet gelukkig van wordt…..

Prettig weekend en prettig carnaval. En hopen op beter nieuws….

Groet,