HDS JO11-1 tegen SVF JO11-1

30 Sep 2017 | JO11-1, Pupillen

Zaterdag 23 September 2017 10.00 uur

Vandaag staat de eerste competitie wedstrijd op het programma op een schitterend gelegd kunstgrasveld van HDS.
De wedstrijd begon 5 minuten later als gepland maar SVF liet gelijk zien dat ze er zin in hadden en begonnen zeer fel . In de 2e minuut is het Bram die mooi aflegt op Lucha, de keeper tikt hem naast het doel. Corner aan de linkerkant word genomen door Mika en komt voor de voeten van Bram die hard binnen schiet 0-1.
SVF blijft gevaarlijk en in de 4e is het Lucha met de actie en weer een corner aan de linkerkant. Wederom is het Mika die de bal mooi op het hoofd van Lucha weet te plaatsen maar deze kop net naast. Verdedigend heeft onze mid-achter Koen alles onder controle en met Daniel en Stijn R. word er gecontroleerd verdedigt.

In de 6e minuut is er een corner aan de rechterkant voor SVF deze keer genomen door Lucha, de bal komt terug bij HDS en deze gaan op de counter. Stijn grijpt goed en koelbloedig in geeft een pass op Bram, Bram geeft hem in de loop op Lucha deze geeft voor en helaas komt Mika net een voetje tekort om binnen te tikken. Schitterende opgezette aanval!!!
In de 8e minuut is het Bram die het een keer van afstand probeert, net naast. De aanval die hierop volgt van SVF is het weer Bram die vanaf het middenveld door stoomt en schiet, de keeper houd hem in 1e instantie tegen maar de bal komt voor de voeten van Lucha die makkelijk binnen tikt. 0-2

De 10e minuut is er een verre uittrap van keeper Stijn die via Bram bij Mika terecht komt maar zijn inzet word gestopt. Er volgt een corner deze word onderschept door HDS en wederom gaan ze op de counter en spelen dit prima uit 1-2. SVF gaat door met waar het mee bezig was: aanvallen en kort op de bal zitten. De 12e minuut is er weer mooi samenspel, via Koen komt de bal bij Lucha die met een actie langs zijn tegenstander komt door een 1 tweetje met Bram, Lucha geeft voor maar helaas weet Mika net niet zijn voet tegen de bal te krijgen.
Het eerste kwartier zit erop en er word gewisseld Koen en Lucha mogen even uitrusten en Merijn en Toontje komen het veld in.

In de 16e minuut is het de snel en vaardige rechtsvoor van HDS die met een passeer beweging door de dekking van SVF komt en koelbloedig afmaakt in de verre hoek 2-2. SVF gaat in de aanval, een voorzet van Mika op Toontje maar die kan er net niet bij. In de 18e minuut een steekpass van Bram op Mika maar schiet in de hand van de HDS keeper. Vanuit een corner genomen door HDS is het nu SVF die op de counter gaat, Toontje komt oog in oog te staan met de keeper en Toon haalt hard uit helaas midden op de keeper. Het zal toch niet waar zijn SVF krijgt de kansen en maakt ze niet af en gaan dan de doelpunten aan de ander kant vallen????

HDS word net voor de rust gevaarlijker maar wij hebben natuurlijk niet voor niks Stijn op het doel staan. 2 schitterende reddingen van zijn kant. In de 23e minuut is het dan eindelijk zover en weet Mika de bal hard achter de keeper van HDS te schieten.2-3 De laatste minuut voor de rust is het nog 1 keer HDS die een mogelijkheid krijgt, een lange bal van de HDS keeper valt tussen de spits van HDS en onze keeper Stijn in, Stijn is wat ongelukkig met wegtrappen en haalt nog wat capriolen uit en geeft nog een corner weg. Deze corner word hard weggewerkt door Merijn.

RUST

Bram en Daniel mogen nog even uitrusten bij het begin van de 2e helft. Al snel word duidelijk dat SVF door gaat met waar ze gebleven waren AANVALLUUU!!! Ook werd duidelijk dat er in deze wedstrijd maar 1 MAN OF THE MATCH ging worden. Helaas voor SVF was dat de keeper van HDS. Wat heeft deze jongen veel werk verzet. Onze keeper Stijn daarin tegen heeft in de 2e helft maar 3x de bal in zijn handen gehad!

Hieronder de opsomming van kansen van SVF.

10.37 corner HDS Stijn pakt de bal
10.38 pass Lucha op Mika, keeper stopt
10.40 Lucha schot net naast
10.41 terugspeelbal Stijn op Stijn
10.42 lange bal van Keeper Stijn op Lucha inzet van Lucha word tot 2x gestopt door de HDS keeper
10.44 actiefstand schot Mika, net naast
10.46 schot Toontje, keeper stopt
10.48 afstandschot Merijn, keeper stopt
Bram en Daniel komen het veld in.
10.51 afstandschot Merijn, net naast
10.53 actie Toontje, net voorlangs
10.55 lange uittrap van Stijn, komt bij Bram, keeper komt goed uit en stopt
10.57 schitterende lange pass Koen op Lucha, omhaal keeper tikt hem over het doel
10.59 actie Lucha op rechts , bal op de lat

Pffff de scheidsrechter fluit af de punten gaan mee naar Cothen.

De verdediging stond als een huis in de tweede helft complimenten Merijn, Daniel, Stijn, Stijn en Koen! Ook de complimenten aan Toontje, Mika, Bram en Lucha jullie bleven gaan en lieten jullie koppie niet hangen. Gevarieerd geschoten maar de HDS keeper heeft echt een TOP prestatie geleverd!

Bianca van Hengstum