GVVV JO8-3 – SVF JO8-1 Zaterdag 16 maart

17 Mar 2019 | JO08-1

Een uitwedstrijd bij GVVV, dan weet je uit voorbaat al dat je ‘s ochtends vroeg uit de veren moet. Zoals gezegd vertrokken we om 7.30 in de stromende regen naar Veenendaal.
Bij aankomst even zoeken naar de kleedkamers en ons voorbereiden voor the match.

Gezien de flinke thuis nederlaag vorige week tegen Jonathan, hunkeren onze boys vandaag weer naar een overwinning! Met de borst vooruit in de stromende regen word het veld betreden. Er is echter één probleem, alle doelen zijn in gebruik…?! Na wat overleg word besloten uit te wijken naar een ander veld waar gelukkig 2 doelen te vinden zijn. Bij de start van de wedstrijd valt al snel op dat we te maken hebben met een sterke tegenstander. Veelal een kop kleiner, maar voetbaltechnisch erg vaardig.

Na een mooie aanval van GVVV word dan ook snel de 1-0 binnengeschoten. SVF komt moeilijk van start en GVVV krijgt nog flink wat kansen, echter weet onze vliegende keep Freek zijn doel goed te verdedigen.
Na een uittrap van Freek ontvangt Mats de bal op het middenveld en weet met een mooie pass Sem te bereiken die koelbloedig de keeper uitspeelt en de gelijkmaker scoort. Ondanks de gelijkmaker houd GVVV het overwicht en scoort in korte tijd de 2-1 en 3-1. De pauze komt dan ook op een mooi moment om de koppies bij elkaar te steken en elkaar op te peppen. Dit blijkt te werken want Mats gaat direct na de aftrap als een speer op het doel af en schiet verwoestend de 3-2 binnen. Na het uitnemen van de bal door GVVV verovert Xavier de bal op het middenveld die de bal doorspeelt naar Mats en met een korte sprint weet hij met de punt van zijn schoen de 3-3 binnen te tikken.

Het team staat als een huis en Bowie en Vigo verrichten goed verdedigend werk. Toch weet GVVV zich te herpakken en maakt met een mooi uitgespeelde aanval de 4-3. Wat een leuke en spannende pot voetbal! Ondanks de regen blijven onze jongens knokken en maakt Sem door wederom de keeper uit te spelen de 4-4. Snel daarna volgt de 5-4 voor GVVV, echter kregen onze jongens behoorlijk wat kansen die niet verzilverd werden. Gelukkig werd de eerstvolgende kans na de tegentreffer wel benut en maakte Sem de gelijkmaker. We naderen het einde van de wedstrijd en SVF word sterker en pakt door een verwoestend afstandsschot van Lars de 6-5 voorsprong. GVVV weet niet onder de druk van onze boys uit te komen en Mats schiet de 7-5 binnen. In “the pocket” zou je denken, echter weet GVVV tijdens de laatste minuten toch de 7-6 en 7-7 binnen te schieten. Jammer genoeg geen overwinning, maar kunnen we wel terugkijken op een goed gespeelde wedstrijd! Na de wedstrijd snel onder de warme douche en droge kleren aantrekken. Volgende week hopelijk een thuiswedstrijd in het lente zonnetje.