Groen gras

08 Sep 2018 | Laatste Nieuws

Beste SVF’ers,

Het is nog geen 4 weken geleden dat wij thuisgekomen zijn van onze vakantie uit Oostenrijk. Al vele jaren zijn wij vaste gast op de camping aan de Turnersee, bij de familie Breznik. Het is altijd weer een feest om alle bekenden, die ook al vele jaren de camping trouw zijn, te zien en te spreken.

Karinthië, want zo heet de regio, staat bekend om zijn vele mooie meren waar je naar harte lust kunt zwemmen. 2018 was misschien nog wel mooier omdat we slechts 1 avond regen hebben gehad. Verder zon, zon en nog eens zonneschijn.

Bij thuiskomst en het eerste bezoek aan SVF viel mij één ding op: het gras op het hoofdveld en het trainingsveld was “groen”. Alsof het veel geregend heeft en het weer wisselvallig is geweest. Maar niets van dit alles. Ook in Cothen heeft de zon volop geschenen met temperaturen tot wel 40 graden.

Navraag leerde dat enkele vrijwilligers dagelijks bezig zijn geweest om het gras in goede conditie te houden door het te sproeien met water uit de naastgelegen sloot. Dus terwijl ik op vakantie was zijn vrijwilligers actief geweest om te zorgen dat wij gewoon kunnen voetballen en geen wedstrijd hoeven te missen. Sterker nog vorige week heeft ZA 1 en ZO2 haar bekerwedstrijd op het hoofdveld gespeeld.

Ik wil hiermee benadrukken dat SVF zeer dankbaar mag zijn op haar vrijwilligers, die er mede voor zorgen dat jong en oud gewoon kunnen spelen op “groen gras”. Wat zo vanzelfsprekend lijkt.
Ik wil ook benadrukken dat we zeer dankbaar mogen zijn dat deze vrijwilligers niet toevallig in juli/augustus op vakantie zijn en gewoon klaar staan voor ons cluppie.

Ik wil hiermee al die mensen die dit mogelijk hebben gemaakt hartelijk bedanken en hiervoor geldt dat ik niemand wil uitsluiten. Dus nogmaals vrijwilligerswerk lijkt zo vanzelfsprekend totdat je de column van Jan Dirk van der Zee, directeur amateurvoetbal, leest.

Ik wens iedereen veel voetbal plezier,

Erwin Rieff