Goy ‘t VR2 tegen SVF VR1

16 Sep 2017 | Senioren, SVF VR1

Afgelopen zondag stond het tweede bekerprogamma op het programma voor de vrouwenafdeling van SVF Cothen. Een vernieuwde 16 koppige selectie mocht aantreden tegen vv ’t Goy. Eeuwige rivalen door de korte afstand en vele connecties tussen beide verenigingen.

Er hebben een aantal wijzigingen plaatsgevonden in de selectie door rouleren en vakanties. Zo hebben ook beide trainers hun vakanties niet slim ingepland en moesten dit duel aan hun neus voorbij laten gaan. Als deze situatie naast de teamafspraken gelegd worden, mogen ze volgende wedstrijd beiden op de bank beginnen…

Voorafgaand aan de wedstrijd ving de interim-coach geluiden op over een tegenstander die sterk waren in hun coaching, bewegen zonder bal en passings. Dit was direct te merken aan het begin van de wedstrijd. Vv ’t Goy wisten elkaar gemakkelijk te vinden en daar hadden de vrouwen van SVF veel moeite mee. Hierdoor bevond het spel zich voornamelijk op de helft van SVF en kwamen niet aan voetballen toe. Toch hield de verdediging, die vele aanvallen van vv ’t Goy moest ondergaan, goed stand en wist SVF nog de nul te houden. Dit was knap, want met maar twee ervaren verdedigers en hele snelle en handige tegenstanders was dat niet gemakkelijk. De verdediging heeft de hele eerste helft onder druk gestaan en hiervoor complimenten aan Emmeke, Simone, Suus en Annet die zich knap staande wisten te houden door hard te werken. Helaas viel dan toch de verdiende 1-0 voor vv ’t Goy aan het einde van de tweede helft. Op een aantal vrije ballen en mogelijkheden na, heeft SVF voor weinig gevaar kunnen zorgen.

De eerste helft was simpelweg te slap, dit moest ander. Duels moesten aangaan worden, waar eerst veel geaarzeld werd, elkaar meer coachen en durven te voetballen. Dit lukte al beter vergeleken met de eerste helft. De duels werden aangegaan en het spel verplaatste zich meer naar het doel van de tegenstander. Hierdoor konden de aanvallers en middenvelders voor meer gevaar zorgen, maar leidde niet tot een doelpunt.

De verdedigers, met Lola als vervanging voor Emmeke, hadden het nog steeds erg lastig door de constante druk van vv ’t Goy. Door het aanvallende spel van SVF ontstond er steeds meer ruimte en hier wisten de scherpe tegenstanders gebruik van te maken. Zij hadden weinig mogelijkheden nodig om hun voorsprong uit te breiden naar de 4-0 eindstand. Een verdiende overwinning van vv ’t Goy dat simpelweg beter en scherper was.

Ondanks het vele aantal tegendoelpunten in de tweede helft, was het spel beter en kwam SVF meer aan voetballen toe. Van dit soort wedstrijden kan alleen maar geleerd worden, scherper in de duels, goed communiceren en steeds beter doorkrijgen waar je moet lopen in zowel het verdedigen als het aanvallen. Gelukkig houdt SVF van revanche en treft het vv ’t Goy nog een aantal keer in de competitie.

Wanneer er niet gekozen kan worden voor één Woman of the Match, worden er gewoon twee Women of the Match gekozen. In dit geval Simone die als kapitein de verdedigende linie op zich heeft genomen en het zwaar te voorduren heeft gehad. Daarnaast Annet, die als onervaren linksback veel duels won en verraste op een voor haar nieuwe positie.

Aanstaande zondag, 17 september, staat de laatste bekerwedstrijd op het programma thuis om 13:30 tegen MSV ’19. Dan mogen alle leerpunten meegenomen worden en weer een SVF waardige wedstrijd laten zien!

Sharuska Smelik