Goede reeks van SVF

25 Feb 2018 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

SVF moest vandaag tegen Echteld, die drie punten meer heeft. Zou het nu weer lukken om op kunstgras de volle winst te pakken.

De wedstrijd golfde op en neer. De ploegen waren goed aan elkaar gewaagd. De stand op de ranglijst, Echteld op een 7e plaats en SVF op de 8e plaats, kwam goed tot uitdrukking. Over en weer kansen maar tot doelpunten kwam het niet in de 1e helft. Alhoewel in de 30e minuut  de grootste kans voor Echteld was. Gelukkig voor SVF kon men met een stand van 0-0 gaan rusten.  Om de wedstrijd tot een overwinning te brengen moest toch gescoord worden, maar hoe.

Hiervoor hoefde Echteld niet lang  na te denken. Al na twee minuten mocht Echteld een vrije bal nemen en deze verdween over de doellijn van SVF. Iedereen was verbijsterd, zeker diegene die nog in de kantine zaten. SVF liet de koppen niet hangen en trok tegen de wind in ten strijde.

Niels van den Berg had de plaats van Sander Mocking ingenomen. Een foutje van de keeper van Echteld bracht SVF op gelijke hoogte. Remco den Broeder kreeg de bal ter hoogte van de 16 meter lijn en waagde een schot op doel. Of de keeper gehinderd werd door de zon weet ik niet maar de bal was zeker houdbaar (1-1). SVF begon de wedstrijd te domineren. Veel kansen werden gecreëerd, maar het dient wel gezegd te worden dat Echteld beslist niet overlopen werd.

Trainer Erwin Bakker bracht nog twee wissels in. Rik van der Mispel voor Roel Barten en Freek Scherpenzeel voor Martin Oostveen. Voor Freek was dit zijn debuut in het 1e elftal.
SVF bleef jagen op nog een doelpunt en eindelijk viel dan het kwartje de goede kant op.

In de 45e minuut een prima voorzet van Rik van der Mispel. Freek Scherpenzeel zat er goed bij maar zijn schot werd gekeerd door de keeper. Deze kan de bal alleen maar tegen houden en op deze terugspringende bal reageerde Nando Koedam  zeer alert en joeg de bal snoeihard tegen het net en bracht SVF op voorsprong (2-1).

In de overige minuten nog over en weer wat kansen, maar  voor SVF was het de derde thuiswedstrijd, na de winterstop, op het kunstgras die eindigde in een overwinning.
Tot slot, Freek kan terugkijken op een goed debuut, wat zeker voor herhaling vatbaar is.

Zaterdag 3 maart speelt SVF een uitwedstrijd tegen SVMM, aanvang 14,30 uur.

Wim Terwint

FOTOALBUM