Goed begin van S.V.F.na de winterstop

08 Feb 2018 | Geen categorie

Vandaag 3 februari, speelde SVF zijn eerste wedstrijd na de winterstop.
Normaal speelt SVF op het gras, maar de KNVB had gelast, dat bij afgelasting van het grasveld men moest uitwijken naar het kunstgras. Voor SVF geen probleem daar men altijd al op het kunstgras traint.

Kijkend naar de ranglijst zijn SVF en Musketiers twee gelijkwaardige ploegen. Alle twee evenveel punten. Musketiers wel één wedstrijd meer gespeeld.

Na 20 minuten mocht SVF een corner nemen. Niels van den Berg schoot de bal dusdanig voor het doel, dat Rigino Odijk de bal koppend over de doellijn werkte. (1-0). Na 25 minuten weer raak. Nando Koedam  stoorde geweldig op het middenveld en daarbij kwam de bal bij Julian Heijmans en met een mooi schot bracht hij SVF op 2-0. In de 26ste minuut mocht Musketiers een penalty nemen, na een overtreding van Jorrit van Dam. Deze werd niet gemist en Musketiers maakte de aansluittreffer. (2-1)

In de 32e minuut werd het harde werken van Mick van de Bildt beloond. Met een uiterste krachtinspanning wist bij de bal nog voor te krijgen en Niels van den Berg rondde dit prachtig af. (3-1)
Er zouden vanmiddag wel eens veel doelpunten kunnen vallen. In 35ste minuut kwam Musketiers weer dichterbij. Een corner van rechts werd direct op de slof genomen en verdween achter keeper Kevin Kroon.(3-2). Met deze stand ging men rusten.

Al gauw in de 2e helft bracht trainer Edwin Bakker de wisselspelers in. Roel Barten, Magdy Kandil en Stephan Rieff voor resp. Julian Heijmans, Nando Koedam en Jorrit van Dam. Het duurde tot een half uur in de 2e helft voordat SVF weer kon scoren. Regino Odijk wist Roel Barten in stelling te brengen en deze bracht SVF op 4-2-. Bij het vijfde doelpunt van SVF bleek duidelijk dat Musketiers niet op de hoogte was van de spelregels. De keeper van SVF bracht de bal vanaf de grond weer in het spel. Mick van de Bildt stond rustig te wachten achter de verdediging van Musketiers. Met de bal aan zijn voeten rende hij richting de keeper en wist te scoren. (5-2). Heel Musketiers was in rep en roer en schreeuwde naar de scheidsrechter, dat het buitenspel was. Maar de spelregels zeggen dat de scheids terecht het doelpunt goedkeurde.

Mooie overwinning voor SVF. Jammer dat enkele spelers een onnodige gele kaart moesten incasseren. O.a. door commentaar op de scheidsrechter.

Zaterdag 10 febr. a.s. speelt SVF tegen de koploper DEV uit Doorn, om 14,00 uur.  Hopelijk wordt het een ouderwetse streekderby.

Wim Terwint

FOTOALBUM